Ga naar inhoud

Events in delphi. Hoe werk je daarmee ? (niet over componen)


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo. Ik heb even een vraag. Ik maak gebruik van een TDirectSoundBuffer object. Die heeft een OnPosition event. Nu is mijn vraag: Hoe implementeer ik dat event in mijn programmacode ? Het gaat dus niet om een component mensen !! gewoon een object van mmsystem(denk ik). Het gekke is alleen dat zowel de Delphi help en de win32help het object niet kent... Maar goed, er moet dus iets gebeuren wanneer dar event 'wakker wordt'. Nog wat:De methode play(0) heeft een parameter, FLAGS genoemd. Maar ik weet niet eens wat dioe flags zijn !!! Ik kan immers de help er niet over vinden.
Link naar reactie
[quote:25fda48375="musicom76"]Hallo. Ik heb even een vraag. Ik maak gebruik van een TDirectSoundBuffer object. Die heeft een OnPosition event. Nu is mijn vraag: Hoe implementeer ik dat event in mijn programmacode ?[/quote:25fda48375] Dus zorgen dat er een event wordt afgevuurd? Ligt er aan in hoeverre je het e.e.a. zelf kan beinvloeden in TDirectSoundBuffer. [quote:25fda48375="musicom76"] Het gaat dus niet om een component mensen !! gewoon een object van mmsystem(denk ik).[/quote:25fda48375] Waar heb je deze klasse vandaan? Voor zover ik weet maakt dit object geen onderdeel uit van mmsystem. [quote:25fda48375="musiccom76"] Het gekke is alleen dat zowel de Delphi help en de win32help het object niet kent... Maar goed, er moet dus iets gebeuren wanneer dar event 'wakker wordt'. Nog wat:De methode play(0) heeft een parameter, FLAGS genoemd. Maar ik weet niet eens wat die flags zijn !!![/quote:25fda48375] Flags specifying how to play the buffer. The following flag is defined: [color=red:25fda48375]DSBPLAY_LOOPING[/color:25fda48375] (Kan natuurlijk zijn dat hij iets anders heet. Zoek naar de juiste constante in de code...) [i:25fda48375]Once the end of the audio buffer is reached, play restarts at the beginning of the buffer. Play continues until explicitly stopped. This flag must be set when playing primary sound buffers.[/i:25fda48375] [quote:25fda48375="musicom76"] Ik kan immers de help er niet over vinden.[/quote:25fda48375] Je moet de DirectX/DirectSound help hebben.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...