anoniem Geplaatst: 5 februari 2003 Delen Geplaatst: 5 februari 2003 Hallo. Ik wil het volgende maken. Een programma wat MIDI events afluistert van een extern keyboard. Bij elke noteON event (toets indruk) moet een wavje afgespeeld worden. Bij elke noteOFF event (toets loslaat) moet datzelfde wavje direct gestopt worden. Ook moet het zo zijn dat er meerdere wavjes tegelijk moeten kunnen klinken. bijvoorbeeld tijd=0 wavje 1 aan tijd=1 wavje 2 aan tijd=2 wavje 1 uit tijd=3 wavje 2 uit Heeft iemand een idee hoe je zoiets doet ?? Het gaat me met name dan om de WAVjes afspelen, het MIDI gedeelte moet ik ook nog uitzoeken maar suggesties hiervoor mogen in mijn MIDI topic geplaatst worden. Hartelijk dank voor jullie medewerking alvast ! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2003 In de DirectX 9.0 SDK documentatie staat geloof ik hier iets over. Maar ik zit nu op school, en heb dus de DX documentatie niet bij de hand. Misschien dat ik je vanavond meer kan helpen (als ik thuis ben). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2003 Dat zou wel heel fijn zijn !!! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2003 Je midi-signalen komen *nooit* daadwerkelijk tegelijk aan. Dit lijkt alleen maar zo voor ons mensen, maar voor een computer zit er al gauw een 'eeuwigheid' (= enkele miliseconden) tussen. Zolang je geen al te gekke dingen moet doen kun je bij je programma daar gebruik van maken ... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2003 Daar heb je gelijk aan, MIDI messages worden serieel verstuurd. Maar goed, met tegelijk afspelen bedoel ik ook overlapt afspelen. Maar however, ik heb het al voor elkaar. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen