Ga naar inhoud

simpele vb/c++ vraag


anoniem

Aanbevolen berichten

oke de vraag kan beetje dom lijken, maar daarvoor ben ik ook een leek op dat gebied. ik wil een windows toepassing schrijven. nou weet ik dat ik vb ervoor kan gebruiken. echter ik vind dat vb zuigt en vooral die syntax met dim a as public void function......kots. wat een kuttaal. dus ik wil "effe" c++ mezelf aanleren. Maar de vraag rijst, kan ik daar dan windows toepassingen maken? als ik bv de standaard proggie hello world schrijf kom ie in een dos venser of windows venster als ie gecompileerd tot exe is? ik wil namelijk een windows toepassing en geen dos. bedankt alvast maar
Link naar reactie
[quote:366ffae612="webspider"]Er is alleen één probleempje: C++ is een stuk ingewikkkelder dan Visual Basic......[/quote:366ffae612] en hoezo denk jij dat? het is misschien uitgebreider, maar ik vind het op t eerste gezicht nie moeilijk. ik heb klein beetje ervaring met programmeren in vb/javascript wat mij pleziert is het feit dat javascript syntax gedeeltelijk bij c++ is geleend
Link naar reactie
[quote:7821c09745="computernerd"]oke de vraag kan beetje dom lijken, maar daarvoor ben ik ook een leek op dat gebied. ik wil een windows toepassing schrijven. nou weet ik dat ik vb ervoor kan gebruiken. echter ik vind dat vb zuigt en vooral die syntax met dim a as public void function......kots. wat een kuttaal. [/quote:7821c09745] dim a as ... --> Visual Basic public void function ... --> C++ Wat is nou een kuttaal? Het declareren van de variabelen zul je toch wel moeten doen of het in VB, C(++), Delphi or whatever is. Het zijn alleen de andere eigenaardigheden die VB tot een 'kuttaal' maken. Uiteraard zijn die er ingebouwd om het geheel 'gebruiksvriendelijker' te maken. [quote:7821c09745="computernerd"] dus ik wil "effe" c++ mezelf aanleren. Maar de vraag rijst, kan ik daar dan windows toepassingen maken? [/quote:7821c09745] c++ is niet platform gebonden. Ja, je kunt er windows toepassingen mee maken. [quote:7821c09745="computernerd"] als ik bv de standaard proggie hello world schrijf kom ie in een dos venser of windows venster als ie gecompileerd tot exe is? ik wil namelijk een windows toepassing en geen dos. [/quote:7821c09745] windows applicaties kun je globaal in twee categorien opdelen, nl. console applicaties en gui-applicaties. En daarnaast ook nog eens tussen 16- en 32-bit applicaties, etc. Daarnaast hangt het van de linker af of je inderdaad een windows applicatie hebt gefabriceerd of een echte DOS-applicatie. [quote:7821c09745="computernerd"] bedankt alvast maar[/quote:7821c09745] Er bestaat meer tussen Visual Basic en C++. Bijvoorbeeld: Delphi (tip) 8) , Java, etc.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...