Ga naar inhoud

Java applet: een buttton bijv dir c: laten uitvoeren


Aanbevolen berichten

Hoe kan ik in door op een button te drukken een commando(bijv dir c: < uitvoer.txt) in een console laten uitvoeren. Met Sytem.out.println("dir c: < uitvoer.txt") verschijnt het wel in de dosbox, maar wordt het nog niet uitgevoerd. Ik wil dan later de file dir.txt weer gaan inlezen. De reden waarom ik dit vraag is dat ik mijn eigen IDE voor java en haskell wil gaan maken, omdat ik de al bestaande IDE doorgaans te uitgebreid vind. Ik wil dan bijv een knop(of menu item) willen aanmaken zodat ik mijn programma kan compileren en dat de foutmelding terug zet op het scherm.
Link naar reactie
Het lukt me nog steeds niet Hieronder staat het programma: [code:1:b8d2604dbd] /* * @(#)Testbutton.java 1.0 03/03/06 * * You can modify the template of this file in the * directory ..\JCreator\Templates\Template_1\Project_Name.java * * You can also create your own project template by making a new * folder in the directory ..\JCreator\Template\. Use the other * templates as examples. * */ import java.awt.*; import java.awt.event.*; import java.io.*; class Testbutton extends Frame implements ActionListener { Button b; public Testbutton() { b = new Button("Doe actie..."); this.add(b,BorderLayout.CENTER); b.addActionListener(this); } public static void main(String args[]) { System.out.println("Starting Testbutton..."); Testbutton mainFrame = new Testbutton(); mainFrame.setSize(400, 400); mainFrame.setTitle("Testbutton"); mainFrame.setVisible(true); } public void actionPerformed(ActionEvent e) { try { Runtime runtime = Runtime.getRuntime(); Process process = runtime.exec("dir c:\\ > e:\\uitvoer10.txt");} catch (IOException ioe){} } } [/code:1:b8d2604dbd] Het commando wordt nog steeds niet uitgevoerd. Heeft iemand een idee hoe het wel moet?
Link naar reactie
public static void main(String args[]) { System.out.println("Starting Testbutton..."); Testbutton mainFrame = new Testbutton(); mainFrame.setSize(400, 400); mainFrame.setTitle("Testbutton"); mainFrame.setVisible(true); } waarom is deze methode static?? je maakt een instantie aan van een klasse binnen diezelfde klasse als ik het me goed herinner was dat niet helemaal goed
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...