Ga naar inhoud

standaard libary's van Dev-C++


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben pas begonnen met C++ en ik heb nu al een probleem. Ik ben ver genoeg om te weten dat cout de in en outstream header nodig heeft. Maar als ik: #include <iostream.h> main() { cout << "Hello World\n"; } in Dev-C++ invoer, zegt de preprocessor dat hij helemaal niet bestaat. Iostream was toch een standaard header? En als dat niet het geval is? Hoe los ik dat dan op?
Link naar reactie
De preprocessor klaagt denk ik over een fout bij de standaardfunctie main, want die is niet helemaal juist. Zo is het goed:[code:1:d5ee4d75ec]#include <iostream.h> void main(void) { cout << "Hello World\n"; } [/code:1:d5ee4d75ec] Dev-C++? Is dat een C++ pakket (met compiler, linker enz.) of alleen een editor? Of bedoel je Microsoft Visual C++? Ik ken het namelijk niet (althans de afkorting niet, áls het een afkorting is). Mocht ik het fout hebben (over dat de preprocessor klaagt over main), kijk in de folder met .h's van Dev-C++ of iostream.h wel bestaat. Zo niet, dan zal je dit bestand handmatig daar naartoe moeten kopiëren.
Link naar reactie
Hij klaagt over een libary die niet bestaat. iostream.h was toch een standaard libary? Ik weet anders helemaal niet waar ik hem vandaan kan halen... (ik heb de code inmiddels aangepast: int main () { cout << "Hello World"; return 0; } ) En Dev-C++ is een pakket met editor, preprocessor, compiler en linker ja. Het gaat om versie 5 (beta 7)
Link naar reactie
volgens mij moet ie zo lukken [code:1:c0664b9468] #include <iostream> using namespace std; int main() { cout << "Hello World\n"; return 0; } [/code:1:c0664b9468] Succes ermee Ik ben zelf ook nog maar net begonnen, maar dit werkt bij mij perfect. Ik programmeer op het moment gewoon in shel - bash mode van linux met text editor VI en dat gaat perfect. Maar waar je ook mee werkt dit zou moeten werken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...