Ga naar inhoud

programmeren in C++ of Delphi


anoniem

Aanbevolen berichten

Delphi is geschikt voor programma's die dingen doen met communicatie (Internet, modem, USB enz.) en files (dataformaten, databases). Als je dat wilt, dan moet je met Delphi beginnen (en eventueel later overgaan tot C/C++). Anders, direct beginnen met C/C++. Delphi is al té afwijkend van C/C++, dat je moeite zal krijgen om over te gaan naar C/C++ betreffende interpunctie, functieopmaak enz. (ik spreek uit ervaring).
Link naar reactie
[quote:b8bf539bab="mvergeer"]Ik wil leren programmeren. Welke taal kan ik het beste kiezen? Ik heb het idee dat C++ een goede taal is. Maar mij is ook Delphi aangeraden. Ik wil hier een second opinion [/quote:b8bf539bab] Ik zou zeggen... Begin met Delphi. Het is een goede taal (of ontwikkelomgeving or whatever) waarin je gedwongen wordt om goed te programmeren. Pascal/Delphi is een goede [url=http://community.borland.com/article/0,1410,10280,00.html]basis[/url] om te leren programmeren. Met deze basis kun je dan alsnog later in Visual Basic of C++ verder gaan (als je dat dan nog wilt 8)).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...