Ga naar inhoud

[vb6] Raar Toolbar probleem


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een programma met een boomstructuur (Treeview). Om navigatie makkelijker te maken, heb ik een toolbar met daarin buttonmenus gemaakt voor 'Terug' en 'Volgende' (zoals in een browser). Druk je op een item uit het buttonmenu 'Terug', dan worden alle bovenliggende items verplaatst naar het buttonmenu 'Volgende'. Dit werkt perfect. De andere kant op werkt vreemd genoeg niet. Klik ik op een item uit het buttonmenu van 'Volgende', dan treedt het ButtonMenu_Click event op, maar het item is altijd het eerste item, dus ook als ik op bijv. de vijfde druk! Is dit een bug in Visual Basic? Ik heb versie 6, Service Pack 5.
Link naar reactie
Ik weet dat het programmeertechnisch niet hoort, maar als test heb ik de data die ik in de key van het ButtonMenu vasthield opgeslagen in de tag van het ButtonMenu. De code verandert dan zo: [code:1:c21050c9a7] 'Code oud For i = 1 to ButtonMenu.Index BackMenus.Add 1, NextMenus.Item(1).Key, NextMenus.Item(1).Text NextMenus.Remove 1 Next 'Code nieuw For i = 1 to ButtonMenu.Index BackMenus.Add 1, , NextMenus.Item(1).Text BackMenus.Item(1).Tag = NextMenus.Item(1).Tag NextMenus.Remove 1 Next [/code:1:c21050c9a7] Zoals je ziet heb ik overal de Key verandert in Tag, ook in de rest van het programma. [b:c21050c9a7]Dan werkt het dus wel![/b:c21050c9a7] Ik heb trouwens nog een andere toolbar met twee Buttonmenus, alleen vul ik die 'at design time' (wel met keys) met een vast aantal opties. Geen enkel probleem, maar die andere (waarin ik 'at run-time' buttonmenus toevoeg) wordt behoorlijk ziek. Misschien omdat ik keys van het ene naar het andere menu verplaats?[/code]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...