Ga naar inhoud

Subform in access opvullen adhv sql-instructie


anoniem

Aanbevolen berichten

Dit is de code achter de knop voor het zoeken Private Sub cmd_opzoeken_Click() Dim g_strsql As String Dim rst As DAO.Recordset Dim dbs As DAO.Database Set dbs = CurrentDb 'Samenstellen sql-instructie g_strsql = "Select KlantenId, KlantenVoornaam, KlantenAchternaam, KlantenAdres, KlantenPostcode, KlantenGemeente, KlantenTelefoon, KlantenFax from tblKlanten where KlantenId >= 1" Forms("Frm_Subform_OverzichtKlanten_Copy").RecordSource = g_strsql 'SQL instructie uitvoeren Set rst = dbs.OpenRecordset(g_strsql) 'Opvullen van de subform-velden KlantenId = rst(0) KlantenVoornaam = rst(1) KlantenAchternaam = rst(2) KlantenAdres = rst(3) KlantenPostcode = rst(4) KlantenGemeente = rst(5) KlantenTelefoon = rst(6) KlantenFax = rst(7) End Sub En zo ziet er mijn formulier ui [img:526ecbad61]http://users.skynet.be/garciake/subform.bmp[/img:526ecbad61] Als het resultaat van mijn sql 1 record bevat dat wordt het subformulier goed opgevuld. Is het resultaat van mijn sql meerdere records dan vult hij het subform met het aantal records maar de waardes zijn altijd hetzelfde Weet iemand een oplossing?
Link naar reactie
[quote:9ba6734117] KlantenId = rst(0) KlantenVoornaam = rst(1) KlantenAchternaam = rst(2) KlantenAdres = rst(3) KlantenPostcode = rst(4) KlantenGemeente = rst(5) KlantenTelefoon = rst(6) KlantenFax = rst(7) [/quote:9ba6734117] Denk dat je daar het volgende moet gebruiken [code:1:9ba6734117] KlantenId.RowSource = veldnaam [/code:1:9ba6734117] Dan bind je hem aan een recordset. Nu vul je hem met een waarde. En ook nog met getallen (Wat niet echt duidelijk terug te lezen is). Dus wanneer er naar een volgende record verplaatst wordt, update hij het formulier niet, omdat er aan de velden geen besturingselement hangt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...