Ga naar inhoud

acces form openen zonder dat acces op voorgrond meedraaid


anoniem

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
Access zal idd altijd moeten draaien. Je kunt er geen .exe van maken. Je kunt echter Access zo dichttimmeren dat niemand de kale Access zit maar enkel jouw formulieren. Zij kunnen dan niets wijzigen of zelfs ook maar de formulieren of tabellen zien. Er zijn vele manieren en trukjes om Access dicht te timmeren. En als je dan ook het opstartscherm en het pictogram en titel van een open Access-applicatie aanpast ipv wat er standaard staat dan merken je gebruikers er weinig van dat Access draait. De dure Developer's edition heb je daarvoor niet nodig.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hoi, Jaja, ik weet het mijn reaktie is redelijk laat, ik het in het vervolg vroeger doen. Als je een applicatie maakt, in dit geval met Access, en je wil die verspreiden dan kan je dat op verschillende manieren doen. 1) Je klant gebruikt gewoon MS-Access, dan moet jij niks specialls te doen, alleen goede afspraken maken want je klant kan je database met zijn Access ook aanpassen. 2) Je gebruikt de "dure" Development kit. Dit is dus een appart packet dat samenwerkt met MS-Office. Je kan dan van je applicatie en database een zelfstandige exe maken. Vervolgens kan je dan je applicatie als een exe verspreiden en je klanten hebben geen MS-Access nodig, met behulp van wachtwoorden kun je uw database beschermen. 3) Je ontwikkeld uw applicatie in bijvoorbeeld VisualBasic, je maakt dan ook gebruik van diezelfde MS-Access database en alles dat er rond hangt. De werking is verder ongeveer dezelfde als onder punt 2 maar je hebt meer mogelijkheden. Je maakt een exe en je klanten gebruiken deze exe, hebben geen MS-Access of VB nodig. Success, Guido
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...