Ga naar inhoud

Eigen functie met ranges maken in Excel VBA?


Aanbevolen berichten

Ik wil een eigen formule maken in Excel die het volgende berekent: Uitkomst = ((3*gemiddelde van Range1) + (3*gemiddelde van Range2)) / (standaarddeviatie van Range1) - (standaarddeviatie van Range2) Het principe van functions maken snap ik wel, maar ik krijg niet aan Excel uitgelegd dat ik een range wil gebruiken ipv maar 1 waarde. Ik gebruik voor het uitrekenen van het gemiddelde en stdev mbv application.WorksheetFunction.Average(?) Misschien is dit niet goed. Wie kan mij hiermee helpen? Irene
Link naar reactie
[size=9:44b040550b]Function mijnfunctie(R1 As Range, R2 As Range) As Double Dim st1 As Double, st2 As Double, g1 As Double, g2 As Double st1 = Application.WorksheetFunction.StDev(R1) st2 = Application.WorksheetFunction.StDev(R2) g1 = Application.WorksheetFunction.Average(R1) g2 = Application.WorksheetFunction.Average(R2) mijnfunctie = (g1 + g2) * 3 / (st1 - st2) End Function[/size:44b040550b] In een cel te gebruiken als volgt (vb.) =MIJNFUNCTIE(A1:A6;C10:C20) NB1: Er wordt STDEV gebruikt (=standaarddev. vd steekproef); als het om de standaarddev. van de gehele populatie gaat moet je STDEVP gebruiken. NB2: Volgens jouw tekst moest er berekend worden: (g1+g2)*3/st1-st2 Ik heb aangenomen dat je bedoelde: (g1+g2)*3/(st1-st2)
Link naar reactie
Bedankt. Hier kan ik inderdaad mee vooruit! Ik zag dat ik de formule zowiezo verkeerd had ingegeven. Het moest zijn (3*stdev(R1)+3*stdev(R2))/(avg(R1)-avg(R2)). Maar het aanpassen van die formule is een fluitje van een cent. Weet er misschien iemand of je bij een zelf gemaakte formule ook helptekst kunt laten zien zoals bij een ingebouwde formule (zoals bij bv SUM -> "Adds all the numbers in a range of cells"
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...