Ga naar inhoud

TabControl in C++


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik zit met een enorm dom probleem. In Borland C++ Builder wilde ik een TTabControl toevoegen. Ik heb netjes bij tabs 5 tabs aangemaakt. Maar hoe kan ik objecten op de tabbladen zetten? Nu kan dat alleen bij tabblad 1. Klikken op de knoppen van de andere werkt niet en in de object inspector zie ik ook niks dat me op weg helpt. Tot voor kort werkte ik met VB6 en daar kon je gewoon op de knoppen van de tabbladen klikken om bij het tabblad te komen.
Link naar reactie
[quote:edfa910040="Sjoerd Boerhout"]Wel vaag dat het niet gewoon met een tabs werkt. Nu krijg je dat je alles over elkaar heen moet zetten of naast elkaar en steeds alles moet gaan verplaatsen...[/quote:edfa910040] Daarvoor zit er een PageControl in de VCL. Dat component is te vinden in de component palette onder het tabblad "Win32" naast TabControl. :wink: Als je een PageControl op een Form (of Frame) hebt geplaatst kan je met de rechtermuisknop daarop klikken en vervolgens TabSheets toevoegen (New Page). [quote:edfa910040="Sjoerd Boerhout"]Tot voor kort werkte ik met VB6 en daar kon je gewoon op de knoppen van de tabbladen klikken om bij het tabblad te komen.[/quote:edfa910040] Kan dus met een PageControl.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...