Ga naar inhoud

[VBA] Afbeelding uit OLE veld (ACCESS 2000) opslaan


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een tabel in een ACCESS 2000 database met daarin een (ongebonden) ole veld waarin afbeeldingen staan welke gekopieerd zijn uit Internet Explorer. Aangezien ik deze afbeeldingen nodig heb, wil ik deze gaan opslaan. (Het gaat om 900 afbeeldingen, dus als het enigzins kan niet met de hand) Ik heb het met de volgende code geprobeerd: [code:1:a6eb7a254d] ' Open de tabel Set db = CurrentDb() Set T = db.OpenRecordset("Table", dbOpenTable) ' Naar eerste record T.MoveFirst Do Until T.EOF ' Nieuwe bestandsnaam kiezen en opslaan Destination = "C:\afbeeldingen\" & T!ProductId & ".dib" ' in de bestanden welke gegenereerd worden staat DIB DestFile = FreeFile Open Destination For Binary As DestFile Put DestFile, , T!Image.value Close DestFile ' Naar volgende record T.MoveNext Loop MsgBox "Klaar" [/code:1:a6eb7a254d] Maar deze bestanden zijn dus niet te openen. Ook heb ik de code van http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;q175261 omgebouwd, maar ook dit werkt niet. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Of moet ik het toch met de hand gaan copy-pasten?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...