Ga naar inhoud

[vb6]Yathzee bouwen probleem


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben op dit moment voor school yathzee aan het bouwen maar het wil nog niet helemaal goed gaan. Ik heb tot nu toe de volgende code: Private Sub cmdGooien_Click() Dim i As Long Dim bolDice(4), bolRolled, bolRegret As Boolean Dim functionrand As Byte Dim een As Integer Dim twee As Integer Dim drie As Integer Dim vier As Integer Dim vijf As Integer Dim zes As Integer Randomize Do Until Response = vbNo i = Int((6 * Rnd) + 1) 'Random nummer tussen 1 en 6 genereren MsgBox i Response = MsgBox("Rol Again?", vbYesNo) Loop Set Picture = LoadPicture("1.BMP") Set Picture1.Picture = LoadPicture("1.BMP") End Sub Ik heb echter een probleem met het volgende gedeelde van de code: Method or data member not found (Error 461) (ik heb geprobeerd met de MSDN helpfiles het op te lossen maar dit is me helaas niet gelukt). De fout zit in deze zin van de code: Set Picture1.Picture = LoadPicture("1.BMP"). Het .picture mag kenenlijk niet maar ik weet niet welke ik nu moet gebruiken. Iemand een idee???
Link naar reactie
Jouw code gebruikt beide keren Set: [code:1:c62478c3d3] Set Picture = LoadPicture("1.BMP") Set Picture1.Picture = LoadPicture("1.BMP") [/code:1:c62478c3d3] Set gebruik je als je een variabele naar een specifiek object wilt laten verwijzen. Tijdens de declaratie (met bijv. Dim) van je variabele declareer je de variabele maar laat je deze nog niet naar het daadwerkelijke object verwijzen. Dit doe je later met Set. Helaas staat er een fout in de MSDN help (want ik zag dat je het voorbeeld hebt overgenomen), want Set moet je in dit geval niet gebruiken. Verander je code als volgt: [code:1:c62478c3d3] Picture1.Picture = LoadPicture("1.BMP") [/code:1:c62478c3d3] Veel succes!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...