Ga naar inhoud

Hoe zend ik enkele bytes naar een printserver


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, In het verleden heb ik wel eens IO poorten rechtstreeks geprogrammeerd. Je kan dan bv een printpoort achter andere logica hangen en deze vanuit de computer besturen. Tegenwoordig zijn er diverse kleine handige printservers te koop. Die dingen bestaan uit enerzijds een netwerkinterface met toebehoren en aan de andere kant een centronics poort. Als je zo'n ding installeert, zie je geen extra printerpoort verschijnen. Het hele printgebeuren wordt middels software naar het betreffende ip adres gestuurd en daar omgezet naar de printerpoort. Ik neem aan dat hiervoor de nodige protocollen zijn. Wat ik dus in principe wil is een byte op de uitgang van de centronics poort (van de printserver) zetten, zonder dat er voor en na die byte een stroom andere bytes komen. Kan iemand mij een beetje de richting uit helpen? Ik ben al een paar dagen op Google aan het zoeken geweest, maar ik pak waarschijnlijk niet de goede invalshoek. Bedankt! NightWalker
Link naar reactie
Gebruik je Windows, Unix, OS/2, MS-DOS, Solaris of iets anders? Verder, het gaat hier om een netwerk-protocol die door de fabrikant van de printer-server is bepaald. Je kunt gaan zoeken naar het Line Printer Daemon Protocol (LPR) maar als je Delphi 7 gebruikt heb je de beschikking over het TIdLPR component. Mogelijk dat dit je iets verder op weg kan helpen. Bedenk daarnaast dat je een divers aantal beveiligingen zult moeten omzeilen, zowel in de PC als op de server. Niet eenvoudig dus...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...