Ga naar inhoud

printen uit een console proggie van C++


anoniem

Aanbevolen berichten

de vraag zegt het al.. ik heb een soort databasje gemaakt die alles opslaat in een Struct opslaat binear bestandje. struct artiest { char vnaam[10]; char anaam[15]; char plaats[15]; char datum[9]; int status; }; das simpel dus.. maar goed nu het volgende.. als ik deze allemaal in een bestandje heb staan hoe kan ik ze dan printen met welke functie of iets ?? moet ik het eerst in een tekst bestandje zetten ofzo?? ik heb al gegoogled maar weet niet echt waar ik naar moet zoekken.. gewoon dat je een print functie krijgt in je programma die al die structs onder elkaar uitprint.. of 1 struct print ... de lus kan ik zelf wel bouwen... 8) Wie o Wie helpt mij op weg ?? tnx alvst Dikke knuffel van Menneer NewQie..
Link naar reactie
Je moet de gegevens uit het bestand lezen met het commando 'fread'. Nadat je dat gedaan hebt zitten de gegevens zo'n struct. Die struct kun je vervolgens met printf op het scherm afdrukken. Het fread-commando luidt:[code:1:a55dae0745]fread(&structdb,sizeof(artiest),1,in)[/code:1:a55dae0745]waarbij 'structdb' de struct is waarin de gegevens komen en 'in' het binair voor lezen geopende bestand waar de gegevens in staan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...