Ga naar inhoud

[vba + access] waarde meenemen naar nieuw form


anoniem

Aanbevolen berichten

ik wil dus het volgende: Ik heb een postcode ingevoerd, deze checkt hij keurig of ie bestaat of niet. Zo niet dan kan ik dus in het nieuw geopend formulier een nieuwe postcode en straat invullen. Maar nu wil ik dus wanneer ik op form1 een postcode invul dat hij deze meeneemt als ie niet bestaat en deze invult in een nieuwe recrod op form2. Hoe doe ik dat? ik zit al een tijdje te puzzelen met die code die je me gaf maar dat lukt niet. hij geeft die gegevens niet door voor de duidelijkheid, op form1 staat net nieuw ingevoerde postcode naam-> postcode1 op form 2 staat een leeg record waar postcode1 in moet komen, naam-> postcode
Link naar reactie
[quote:d364d6c48d="Remco292"] ik zit al een tijdje te puzzelen met die code die je me gaf maar dat lukt niet. [/quote:d364d6c48d] :-? Maar ff serieus: Het moet mogelijk zijn om in een ander form de waarde van een veld uit form A te halen, dus zoiets als [formA].[postcode].value() Ben bang dat je VB zult moeten gebruiken, maar wellicht wil het ook met macro builder.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...