Ga naar inhoud

Control array in Visual Basic op SSTab


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig met het maken van een dienstenregistratiepakket in Visual Basic. Mijn probleem is als volgt: Elke bewoner gebruikt één of meerdere diensten. Een dienst kan onderverdeeld zijn in één of meerdere subdiensten. Om alles overzichtelijk te houden, maak ik daarom voor alle diensten een tabblad (SSTab), waarin ik per subdienst per weekdag een textbox plaats voor de invoer. Stel je voor dat er twee subdiensten zijn, dan staan er op het tabblad twee kolommen met daarin elk 7 textboxen voor de weekdagen. Dit moet echter dynamisch! Oftewel het programma leest uit een database welke diensten en subdiensten er zijn en maakt aan de hand daarvan tabbladen en de kolommen. Het plaatsen van kolommen op een ander tabblad dan tabblad 1 lukt mij echter niet, alles komt op tabblad 1! Ik heb op de form een SSTab getekend met 1 tabblad en daarop 1 textbox, genaamd txtPC(0). Dit is mijn code: [code:1:512b071beb] Dim intPC(1 To 2) As Integer Dim myIndex As Integer intPC(1) = 1 intPC(2) = 4 SSTab1.Visible = False SSTab1.Tabs = 2 For i = LBound(intPC) To UBound(intPC) SSTab1.Tab = i - 1 For j = 1 To 7 myIndex = (intPC(i) - 1) * 7 + j Load txtPC(myIndex) txtPC(myIndex).Move i * 1000, j * 500, 500, 100 txtPC(myIndex).Visible = True Next Next txtPC(0).Visible = False SSTab1.Visible = True [/code:1:512b071beb] Ik heb even de databasekoppeling verwijderd en intPC(1) en intPC(2) handmatig een waarde gegeven. Wat ik ook doe, alle textboxen worden op tabblad 1 gezet. Heeft iemand een idee? Groeten Ruben
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...