Ga naar inhoud

VB6.0 Terug oproepen van reeds weggeschreven gegevens


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een programma gemaakt om trainingen weg te werken in een access-database. Hiervoor heb ik een overzichtelijke form gemaakt. Nu is mijn vraag, hoe krijg ik eender welke weggeschreven training terug in zijn oorspronkelijke staat in die form. Ik wil dus dat alle tekstvakken van die form terug ingevuld worden door de gegevens van die ene specifieke training. Alvast bedankt
Link naar reactie
Je moet allereerst wat gegevens hebben waarmee je het record kunt identificeren, zoals bijv. een idnummer. Dit kun je uit een array halen, of een tag, een listbox, verzin het maar. Met de aanroep van een simpele sub in combinatie met een parameter krijg je dan al een hoop voor elkaar. Dan krijg je zoiets als dit: [code:1:8343f9b430] Private Sub initForm(id as Integer) Dim rsData as Recordset Dim strSQL as String strSQL = "select naam, tussenvoeg, vrl from namen where id = " & id Set rsData = myDatabaseObject.OpenRecordset(strSQL) txtNaam.Text = rsData!naam txtTussenvoeg.Text = rsData!tussenvoeg txtVrl.Text = rsData!vrl rsData.Close End Sub[/code:1:8343f9b430]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...