Ga naar inhoud

[VB6] Een knop meerdere dingen laten doen.


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben een newbie op het gebied van VB6, nu wil ik een dart programma maken. Doormiddel van een knop moet hij steeds de ingevoerde score van 501 aftrekken. Dus 501 - 60 = 441, en als ik dan 180 gooi :wink: moet hij dmv van dezelfde knop 180 van 441 aftrekken. Tot zover kwam ik: Private Sub cmdBereken_Click() spel = 501 score = txtInvoer beurt = spel - score lstAntwoord.AddItem beurt End Sub Private Sub Form_Load() lstAntwoord.AddItem "501" End Sub Wie kan mij weer op weg helpen?
Link naar reactie
[b:a1fb36baa0]vet[/b:a1fb36baa0] zijn de veranderingen Private Sub cmdBereken_Click() 'Eerst kijken welke index het laatste getal heeft [b:a1fb36baa0]laatstegetal = lstAntwoord.listindex - 1[/b:a1fb36baa0] 'Nu even de laatste score gebruiken en een integer van maken met val spel = [b:a1fb36baa0]val(lstAntwoord.list(laatstegetal))[/b:a1fb36baa0] 'nu de score binnenhalen uit het tekstveld score = [b:a1fb36baa0]val([/b:a1fb36baa0]txtInvoer[b:a1fb36baa0].text)[/b:a1fb36baa0] 'nu de nieuwe score berekenen beurt = spel - score 'nu van de score weer een tekst maken, hier de zijspaties vanaf halen, en in de lijst plaatsen lstAntwoord.AddItem [b:a1fb36baa0]ltrim$(rtrim$(str$(beurt)))[/b:a1fb36baa0] End Sub Private Sub Form_Load() lstAntwoord.AddItem "501" End Sub Nu zou het moeten werken :) TIP: Haal bij je boekhandel een beter (Q)(uick)/(VB)basic-boek, zoals Qbasic in de praktijk van Herman Wind - daar heb ik basic programmeren mee geleerd... :)
Link naar reactie
Ben al weer wat wijzer over VB, ik heb jou aanpassingen grondig bestudeerd maar ik krijg hem nog niet aan de praat. Volgens mij declareert hij via spel die 501 niet. Dit heb ik nu: Private Sub Form_Load() lstAntwoord.AddItem 501 End Sub Private Sub cmdBereken_Click() laatstegetal = lstAntwoord.ListIndex - 1 spel = Val(lstAntwoord.List(laatstegetal)) score = Val(txtInvoer.Text) beurt = spel - score lstAntwoord.AddItem LTrim$(RTrim$(Str$(beurt))) End Sub
Link naar reactie
Maak dit er eens van? Private Sub cmdBereken_Click() laatstegetal = lstAntwoord.ListIndex - 1 [b:e8eec45efa]msgbox str$(laatstegetal)[/b:e8eec45efa] spel = Val(lstAntwoord.List(laatstegetal)) [b:e8eec45efa]msgbox str$(spel)[/b:e8eec45efa] score = Val(txtInvoer.Text) [b:e8eec45efa]msgbox str$(score)[/b:e8eec45efa] beurt = spel - score [b:e8eec45efa]msgbox str$(beurt)[/b:e8eec45efa] lstAntwoord.AddItem LTrim$(RTrim$(Str$(beurt))) End Sub Geef dan even de output van de venstertjes
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...