Ga naar inhoud

Advies gevraagd


anoniem

Aanbevolen berichten

Binnekort begin ik met mijn studie Kunstmatige Intelligentie. Eindelijk iets interessants na al dat VWO gedoe. Studeren kost echter veel geld. Na al die standaard bijbaantjes is het nu tijd voor het betere werk. Ik zou graag freelance willen programeren etc. Nou wilde ik aan de "ervaren rotten" vragen van welke taal er in de nabije toekomst de meeste programmeurs nodig zullen zijn. Zelf dacht ik Java maar ik ben niet echt een expert. Ik heb ervaring in: Basic, iedereen moet ergens beginnen :-), VB, Java en C. Ik wil me echter goed gaan verdiepen in een taal. Nou wil ik dus graag weten welke taal ik me in zou moeten verdiepen om kans te maken op een baantje. Greetz, Skin
Link naar reactie
Tja, hangt ervan af wat je wilt gaan doen. Ik neem even de standaard branches aan en geen moeilijke embedded hoek of een bedrijfstak waar performance het summun is. Mijn ervaringen: * Games: absoluut MS VC++ * Websites: sowieso HTML, voor dynamische koppelingen moet je denken aan PHP/ASP + een database(dat verschilt overal, b.v. SQL-Server, MySQL, Oracle) * Kantoorapplicaties: Meestal Delphi of VB.
Link naar reactie
Ik zeg niet dat .NET slecht is, maar wel dat het weinig toevoegd aan wat een BEHOORLIJKE programmeur nu al kan, het zei met iets meer evaring. .NET is gewoon de zoveelste poging van Microsoft om een behoorlijk framework/api neertezetten en met-alle-winden-meewaaiende programmeurtjes voor zich te winnen. Tja ik mag dan misschien vrij conservatief zijn met dit soort dingen, maar ik weet tenminste wel waar ik voor sta. Niet net als 'iedereen' als er een groot bedrijf volgende week weer een zogenaamde 'nieuwe' technogie op de markt brengt meteen overwaaien :rolleyes:
Link naar reactie
[quote:785ce2ce4d="phaas"]Ik zeg niet dat .NET slecht is, maar wel dat het weinig toevoegd aan wat een BEHOORLIJKE programmeur nu al kan, het zei met iets meer evaring. .NET is gewoon de zoveelste poging van Microsoft om een behoorlijk framework/api neertezetten en met-alle-winden-meewaaiende programmeurtjes voor zich te winnen. Tja ik mag dan misschien vrij conservatief zijn met dit soort dingen, maar ik weet tenminste wel waar ik voor sta. Niet net als 'iedereen' als er een groot bedrijf volgende week weer een zogenaamde 'nieuwe' technogie op de markt brengt meteen overwaaien :rolleyes:[/quote:785ce2ce4d] Nieuwe technieken dien je zo objectief mogelijk te benaderen. Ik heb sterk de indruk dat MS met .NET iets goeds aan het neerzetten is. Ze hebben goed naar J2EE gekeken en hebben daar een, wat ze claimen, verbeterde variant van ontwikkeld. Het is aan de ontwikkelaars om te bepalen of die claim terecht is, maar om nu direct je stekels overeind te zetten omdat het MS is, is onterecht. MS maakt al sinds mensenheugnis uitstekende ontwikkeltools die niet voor niets massaal gebruikt worden. Als .NET door het bedrijfsleven geadopteerd wordt betekend dat voor de mensen die zich al vroeg op .NET gericht hebben een geweldige kans. Dat heeft helemaal niets te maken met meewaaien met alle winden. Je gaat doen waar vraag naar is, of waar je verwacht dat er vraag naar zal komen. Software ontwikkelen doen mensen om brood op de plank te krijgen (en omdat het een vreselijk leuke baan is), maar dat zal slecht lukken als je er een hobbyisten benadering op na houdt. [quote:785ce2ce4d] "Ik weet tenminste wel waar ik voor sta", [/quote:785ce2ce4d] Wat een kul, een ontwikkelomgeving is maar gereedschap hoor, geen levensovertuiging waar je je hele persoonlijkheid aan op hangt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...