Ga naar inhoud

visual basic code


anoniem

Aanbevolen berichten

hey Ik heb een klein probleem, in het formulier hieronder is het de bedoeling dat de data die ik in het rechter kleine veldje intyp met een druk op de knop in het rechter keuze veld terecht komt. Ik denk dat dit met een insert moet, maar aangezien in Access, visual basic anders is dan het asp wat ik gewent ben, snap ik niet goed wat de codes zijn om dit in te voeren, kan iemand een voorbeeldje geven, of een duidelijk handleiding over access en visual basic wat erin zit? alvast bedankt [img:6e07921698]http://members.lycos.nl/remco292/screen.bmp[/img:6e07921698]
Link naar reactie
In Access werkt het als volgt: Je moet de rowsource van de keuzelijst op "Lijst met Waarden" zetten. Dan een event maken bij de knop: sub cmdInsert () Keuzelijst.Rowsource =keuzelijst.rowsource & ";'" & me.tekst.value &"'" end Sub Op deze manier maak je dus de bron van de keuzelijst steeds uitgebreider. Let op: de quotes zijn belangrijk! (De dubbele om de string af te bakenen, de enkele omdat de Rowsource een string wil hebben...) Groeten Peter de Putter
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...