Ga naar inhoud

Gebruik van NMHTTP [Delphi]


anoniem

Aanbevolen berichten

Wat het gebruik van de NMHTTP component aangaat (ik gebruik het oude Delphi 4 pro) -- rondneuzen in de helpbestanden heeft me helaas weinig wijzer gemaakt. Ik heb geprobeerd om vanuit een Delphiprogramma een formulier in te vullen (html form tags) met behulp van de method "Post". Het voorbeeld uit de helpbestanden ziet er letterlijk als volgt uit: [code:1:0b5b7d4836] procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject); begin NMHTTP1.OutputFileMode := FALSE; NMHTTP1.Post('http://www.sitetopostto.com/site', 'name=ed&pass=smith'); end; [/code:1:0b5b7d4836] Toch ben ik er niet in geslaagd een online (vragen)formulier met behulp van deze component in te vullen. Een zoektocht op internet leverde bijzonder weinig informatie op. Heeft iemand misschien tips het gebruik van deze component op de manier die mij voor ogen staat (invullen van een form)? Alvast bedankt!:-)
Link naar reactie
[quote:7272386305="Aart"]Wat het gebruik van de NMHTTP component aangaat (ik gebruik het oude Delphi 4 pro) -- rondneuzen in de helpbestanden heeft me helaas weinig wijzer gemaakt. Ik heb geprobeerd om vanuit een Delphiprogramma een formulier in te vullen (html form tags) met behulp van de method "Post". Het voorbeeld uit de helpbestanden ziet er letterlijk als volgt uit: [code:1:7272386305] procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject); begin NMHTTP1.OutputFileMode := FALSE; NMHTTP1.Post('http://www.sitetopostto.com/site', 'name=ed&pass=smith'); end; [/code:1:7272386305] Toch ben ik er niet in geslaagd een online (vragen)formulier met behulp van deze component in te vullen. Een zoektocht op internet leverde bijzonder weinig informatie op. Heeft iemand misschien tips het gebruik van deze component op de manier die mij voor ogen staat (invullen van een form)? Alvast bedankt!:-)[/quote:7272386305] Ik weet zo niet of dit de goede aanroep is, maar volgens mij zaten de NetMaster (NM) componenten van die tijd nog vol bugs. Kijk eens naar de [b:7272386305]gratis[/b:7272386305] Internet Direct (Indy) componenten. [url]http://www.nevrona.com/indy/[/url]
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Hai Aart, Volgens mij moet je dan lokaal wel een webservertje hebben draaien om dit soort dingen te testen. Ik weet niet of je toevallig aan het blad Blaise van de PGG kunt komen maar het laatste nummer was geheel geweid aan het internet en het programmeren voor het internet m.b.v. Delphi dus misschien is dat een optie. Je kunt ook altijd een los nummer bestellen natuurlijk :-) www.hcc-pgg.nl Succes, John
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...