Ga naar inhoud

Makkelijke gratis programmeertaal


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:da737a7269="w.roosenburg"]Hmm, door volledig OO te gaan werken krijg je ook veel function-call overhead, ook omdat nu meestal de hele heap belast wordt. Dit maakt het al onmogelijk om JAVA in te zetten in een tak waar compactheid en performance een rol speelt. Vandaar ;)[/quote:da737a7269] Het lijkt me niet dat de topicstarter streeft naar performance en minimaal geheugengebruik. compactheid van de taal (voor zover al relevant) moet dan ook duidelijk niet als minimaal belastend voor geheugen opgevat worden. Java is vanzelfsprekend veel eleganter dan VB en ook duidelijk eleganter dan C++ (Al was het alleen al omdat het geen hybride maar een puur o.o. taal is). Of het makkelijker dan VB is betwijfel ik. Ik denk niet dat je veel gemakkelijker moet willen. Overweeg anders een cariere in HTML(maar niet javascript!). PS: java wordt natuurlijk gewoon gebruikt voor embedded, dus blijkbaar is het "compact" genoeg.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...