Ga naar inhoud

Yathzee


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, ik heb een vraagje, Ik moet voor een opdracht een yathzeeprogramma maken met vb 6.0 Het lukt al aardig, ik weet alleen niet met welke code je ervoor kan zorgen dat de computer snapt of je bijv. yatzee hebt of grote straat. Ik hoop dat iemand mij kan helpen of dat iemand een site weet waar je yathzee in vb taal kan downloaden alvast bedankt
Link naar reactie
Sterker nog, een worp kan in principe voor verschillende scores gebruikt worden. Ik heb wel eens 5 zessen gerold en niet als Yahtzee maar gewoon als 30 punten bij de zessen geplaatst om de bonus niet mis te lopen. De 12 punten extra met de 35 punten voor de bonus gaf me de mogelijkheid om wat meer te gokken op de grote en kleine straat en ik behaalde er ook een vrij hoge score door. Heb zelfs later nog een Yahtzee gerold, wat dus best lekker was. Wat je zult moeten doen is tellen. Het aantal enen, tweeen, drieen, vieren, vijfen en zessen. Vervolgens even kijken of je een reeks hebt in je worp. In principe dus een array van 6 elementen. Voor een kleine straat zullen minimaal 4 opeenvolgende elementen een waarde van 1 of meer moeten bevatten. Voor een grote straat geldt dit dus voor 5 elementen. En bij een full house heb je dus maar 2 elementen met een waarde ongelijk aan 0, en een ervan moet de waarde 2 hebben... Als je een beetje logisch nadenkt kun je vanzelf bepalen welke geldige scores voor een bepaalde worp mogelijk zijn. En dat is wat je moet doen: bepalen welke geldige scores mogelijk zijn bij een worp.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...