Ga naar inhoud

[Access]Rapport probleem/vraag


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo ik zit met een probleem bij het maken van mijn rapport. Het volgende is wat ik nu heb : Ik heb nu een tabel(controle) gemaakt met de volgende velden : ID, Datum, O1, Onderdeel, Oorzaak, Oplossing Hier wordt bijvoorbeeld de volgende regel ingevoerd : 44353|4-11-02|bfb|Aardelektrode|niet aanwezig|Aanbrengen Het veld O1 is opgenomen, omdat het onderdeel Aardelektrode ook nog op een ander niveau voorkomt en het record moet uniek blijven, hier staat bfb voor Bouwkundig- Fundatie-Bliksembeveiliging. Nu wil ik als ik alle onderdelen van de controle heb ingevoerd een rapport maken, in dit rapport moeten dan de verschillende niveaus apart komen te staan. Dus een simpele query als 'Select *' helpt niet, dan krijg ik lange lijst met alle records. Nou zou ik per Onderdeel een aparte query kunnen maken, maar dit levert dan ontzettend veel query's op, namelijk 227. Nu zoek ik dus naar een manier waarmee alle records op een rapport komen, maar dat ik de plaats waar deze komen zelf kan aangeven, en ook nog labels kan toevoegen. Ik weet niet of het misschien mogelijk is omm 227 tekstvakjes neer te zetten en per tekstvak een query in te voeren, of dat er misschien nog een andere mogelijk is Ik hoop hiermee mijn probleem duidelijk te hebben beschreven en dat iemand een oplossing weet
Link naar reactie
Je eindresultaat is me niet helemaal duidelijk. Kun je dat niet gewoon met een "ORDER BY O1, Datum" in je bronquery. Je kan in een rapport subsecties toevoegen, moet je met rechts op de detailsectie klikken en dan het dialoogvenster Groeperen/Sorteren openen en instellen. Je krijgt dan extra secties die je op nwe pagina's kan laten beginnen, en dan bijv per niveau een lijst af kunnen drukken. Of wil je niveautotalen als resultaat van een query, dus een query die als velden de verschillende niveaus heeft en dan records die bijv per week of maand het aantal Incidenten in het veld van dat niveau weergeeft? Dat doe je met een Kruistabelquery, een TRANSFORM-query.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...