Ga naar inhoud

Sluitknop opvangen


anoniem

Aanbevolen berichten

Dit kan op 2 manieren, met 2 manieren... Ten eerste kan je door het volgende bij de sub van het hoofdform te typen: [code:1:e677567fc7]Private Sub Form_Unload(Cancel As Integer) mp3selector.hide End Sub[/code:1:e677567fc7] of: [code:1:e677567fc7]Private Sub Form_Unload(Cancel As Integer) unload mp3selector End Sub[/code:1:e677567fc7] Je kan het ook bij de volgende sub van het hoofdform typen: [code:1:e677567fc7]Private Sub Form_Terminate() mp3selector.hide End Sub[/code:1:e677567fc7] of: [code:1:e677567fc7]Private Sub Form_Terminate() unload mp3selector End Sub[/code:1:e677567fc7] Wat het verschil is tussen deze mogelijkheden en wat jij wilt gebruiken moet je zelf uitzoeken... Groeten, Wouter
Link naar reactie
Blijkbaar gan we er vanuit dat de taal VB is. Goed, in dat geval: [quote:44c2de4d74] mp3selector.hide [/quote:44c2de4d74] Dit heeft helemaal niets met het opruimen van een form te maken. Dit als mogelijke oplossing aanbieden slaat nergens op. Het is gewoon fout. [quote:44c2de4d74="Wouter Broekhuizen"]Of misschien gewoon [code:1:44c2de4d74]end[/code:1:44c2de4d74] als je wil dat je programma eindigd...[/quote:44c2de4d74] End gebruik je alleen als je een 'noodstop' wilt maken, in een error_handler bij opstarten bijv. Je ziet het nog wel eens in slecht geschreven programma's als wanhoopsoplossing omdat het programma bij afsluiten niet uit de tasklist verdwijnt en de programmeur niet meer weet wat hij moet doen. End is meestal een slecht idee. Je sluit niets af, ruimt geen geheugen op etc. Eigenlijk mag het alleen gebruikt worden als laatste statement bij afsluiten, maar is dan eigenlijk niet meer nodig. Als je alle open forms wilt opruimen bij het opruimen van het programma kan dat eenvoudig als volgt. In de Form unload event van je hoofdform loop de je de forms-collection af. Iedere form die je daarin aantreft unload je en ruim je netjes op door het object te destroyen. Als volgt dus (uit de losse pols, dus er kan een foutje in zitten): [code:1:44c2de4d74] private sub Form_Unload(Cancel as integer) Dim frmForm As Form For Each frmForm In Forms 'Loop door de Forms-collection if frmForm.name <> me.name then Unload frmForm 'Form unloaden. Set frmForm = Nothing 'Object vernietigen. end if Next frmForm 'Vul voor frmMain de naam van je hoofdform in. set frmMain = Nothing End Sub [/code:1:44c2de4d74]
Link naar reactie
Niets met het opruimen van forms nee, maar hij is niet meer zichtbaar. Nou weet ik niet wat de bedoeling is... Of hij niet meer zichtbaar moest zijn of helemaal "opgeruimd" (raar woord :roll: ) moet worden. Met end heb je trouwens wel gelijk. In de boeken die ik van visual basic heb staat het trouwens wel. Het zijn trouwens boeken voor beginners, misschien ligt het daar aan. Groeten, Wouter
Link naar reactie
[quote:5b0548783e="Wouter Broekhuizen"]Niets met het opruimen van forms nee, maar hij is niet meer zichtbaar. Nou weet ik niet wat de bedoeling is... Of hij niet meer zichtbaar moest zijn of helemaal "opgeruimd" (raar woord :roll: ) moet worden. Met end heb je trouwens wel gelijk. In de boeken die ik van visual basic heb staat het trouwens wel. Het zijn trouwens boeken voor beginners, misschien ligt het daar aan. Groeten, Wouter[/quote:5b0548783e] Kreet opruimen gebruik ik alleen als ik beginners vermoed. Je maakt in je programma een object, en als je het niet meer nodig hebt ruim je het op. Als je direct in OO termen als creator's en destructors gaat praten ben je ze gelijk kwijt, en daar is niemand bij gebaat. (Om opmerkingen voor te zijn, ja, ik weet dat VB niet echt OO is).
Link naar reactie
Het gaat inderdaad ober VB 6.0 sorry dat ik het er niet bij heb gezegd. Ook ging het mij niet om het verbergen (.hide) want dit was me al gelukt. Als ik namelijk het andere form verberg met mijn hide knop en ik sluit het hoofdform af dan zie je niks meer maar als je dan in de lopende processen kijkt (ctrl+alt+del) staat het 2e frame er nog in. Maar ik zal wel eens kijken of een van jullie oplossingen werkt. In ieder geval alvast bedankt
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...