Ga naar inhoud

Werkbalken en menu's in Excel verdwenen


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb in Excel een nieuwe sjabloon gemaakt. In deze sjabloon heb ik diverse menu's en werkbalken uitgeschakeld. Dat werkt prima. Maar als ik nu een ander sjabloon open, zijn daar ook alle werkbalken en menu's verdwenen, en dat was nou net niet de bedoeling. Als ik alleen Excel opstart (zonder een geopend document), zijn de werkbalken en menu's al verdwenen. Hoe krijg ik het voor elkaar dat dit niet gebeurd ??
Link naar reactie
Huub, Het lijkt erop dat je voor het maken van het sjabloon de vinken in Extra|Aanpassen hebt weggenomen. Blijkbaar zijn die geen onderdeel van het sjabloon. Zouden we misschien wel willen. Oplossing: de onderdelen weer standaard laten zien en voor de sjablonen een macro opnemen om selectief de werkbalken etc. te laten zien of te onderdrukken. Bij de-activering van de sjablonen weer terugzetten. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Groet, Maarten.
Link naar reactie
[quote:b61bdc8a2c]Oplossing: de onderdelen weer standaard laten zien... Groet, Maarten[/quote:b61bdc8a2c] Het probleem van de vragensteller is nu juist [b:b61bdc8a2c]hóe[/b:b61bdc8a2c] hij die onderdelen weer moet laten zien. Aanvinken gaat niet, want de menu's zijn verdwenen. Wat de vragensteller het best kan doen - zo lijkt mij - is de macro opzoeken waarmee hij de werkbalken heeft uitgeschakeld en die zodanig wijzigen dat ze weer tevoorschijn komen. Waarschijnlijk hoef je daarvoor in die macro alleen maar enkele False-waarden te veranderen in True.
Link naar reactie
Huub, Aim..., Huub kan voor zichzelf opkomen en aangeven of de aanwijzing nut heeft of niet. Als je op de 'hoofdwerkbalk' kijkt (die ik niet definitief wegkrijg!) zie je dat de 'x' van Extra is onderstreept, dus dat het 'Extra'menu met Alt-x is op te vragen. Als dit zo is, kan je naar de Aanpassen optie gaan. Ik hoop dat mijn hulp toch enig nut kan hebben. Groet, Maarten
Link naar reactie
[quote:efac5add03="MaartenW"] Als je op de 'hoofdwerkbalk' kijkt (die ik niet definitief wegkrijg!) zie je dat de 'x' van Extra is onderstreept, dus dat het 'Extra'menu met Alt-x is op te vragen[/quote:efac5add03]Huubos schreef dat bij hem [b:efac5add03]álle[/b:efac5add03] werkbalken en menu's verdwenen waren (die kun je inderdaad allemaal laten verdwijnen). Als die onzichtbaar zijn, is dus ook het menu Extra niet te zien. Ik blijf bij mijn hiervoor gegeven advies.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Dank voor jullie adviezen. Ik was even een poosje uit de lucht en lees nu pas jullie berichten. Waar het me eigenlijk om ging is, dat zodra ik de bewuste sjabloon open, de werkbalken en menu's verdwenen moeten zijn. Dat kan ik doen met macro's, geen probleem. Inschakelen gaat ook met macro's, alleen het probleem is dat een gebruiker het sjabloon afsluit met het kruisje x rechtsbovenin het venster. Dan wordt er natuurlijk never nooit een macro aangeroepen. Ik heb jullie adviezen opgevolgd, maar kom er nog niet uit.
Link naar reactie
[quote:ba5a21084b="huubos"]Dan wordt er natuurlijk never nooit een macro aangeroepen. [/quote:ba5a21084b] En dat klopt niet helemaal (gelukkig voor jou :wink: ) Als je "ThisWorkbook" opent in je VBA-editor, dan kun je een aantal werkboek-functies gebruiken. Dit doe je door waar nu "(Algemeen)" staat, te kiezen voor "WorkBook". Bij de "Declaraties" vind je nu een aantal voorgekookte functies. 1 daarvan is "BeforeClose". Zet daar de code in om je macro's aan te roepen, en voila! Ed
Link naar reactie
Met BeforeClose is het probleem inderdaad verholpen. Ik dank allen voor hun reacties. Ik ben er erg mee geholpen. [size=9:a2da9d52db]Ik vind het jammer dat er in forums vaak wat negatieve reacties worden gegeven. Vergeet niet dat er ook nog mensen zijn die niet de gehele dag achter hun computer zitten. Ikzelf ben bijv. geregeld in het buitenland en heb dan geen internetverbinding. Ik kan dan dus domweg niet reageren, al zou ik het willen.[/size:a2da9d52db]
Link naar reactie
[quote:969ddfc7ca="huubos"][size=9:969ddfc7ca]Ik vind het jammer dat er in forums vaak wat negatieve reacties worden gegeven. Vergeet niet dat er ook nog mensen zijn die niet de gehele dag achter hun computer zitten. Ikzelf ben bijv. geregeld in het buitenland en heb dan geen internetverbinding. Ik kan dan dus domweg niet reageren, al zou ik het willen.[/size:969ddfc7ca][/quote:969ddfc7ca] huubos: ik plaatste mijn reactie niet zo maar! Op dezelfde dag dat ik mijn opmerking plaatste (14/11/02, 10:49 uur), postte jij op dit forum om 14:26 uur een bericht (ten bewijze: kijk [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=75687&highlight=]hier[/url]). Je argument dat je die dag in het buitenland zat en geen internetverbinding had, gaat dus niet op; je verzint maar wat! Dat ik de hele dag achter mijn computer zou zitten, is een veronderstelling die ook nergens op gebaseerd is. Kortom: drogredenen. Én huubos: degenen die in dit forum op vragen reageren, doen dat doorgaans niet in hun eígen belang maar in dat van degenen wiens vraag ze beantwoorden. Misschien zou je daar wat meer oog voor kunnen hebben.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...