Ga naar inhoud

Tekst in een RichEdit slepen zonder opmaak [Delphi]


anoniem

Aanbevolen berichten

Het is een eeuwigheid geleden dat ik hier voor het laatst geweest ben! Leuk om toch nog een aantal namen te zien van mensen die ik me goed kan herinneren van toen ik nog wat vaker bezig was met programmeren dan nu het geval is (Workshop Alex, Wiep Corbier). [i:f6c44bd85e]Dat beide heren inmiddels nog geen co-moderator zijn geworden op dit forum verbaast me eerlijk gezegd, maargoed dat terzijde... :D.[/i:f6c44bd85e] Mijn vraag is de volgende. Ik ben (in Delphi 4 pro) bezig met het maken van een Notepad-achtige toepassing waarvan het hoofdvenster een Richedit is. Ik heb gemerkt dat als ik tekst van een webpagina in mijn programmavenster sleep de opmaak van de oorspronkelijke tekst behouden blijft terwijl dit niet mijn bedoeling is: ik wil alleen de tekst, niet de opmaak! Ik heb verschillende dingen geprobeerd: de property PlainText op "True" zetten, het OnDragDrop event benutten. Heeft allemaal niets geholpen. Als iemand me kan zeggen in welke richting ik het moet zoeken, dan graag... :)
Link naar reactie
Yep. dat merk ik nu ook... Daarom gebruik ik de RichEdit control ook nooit. Is een normale TMemo niet handiger in gebruik? Wat echter werkt om het naar plain text om te zetten is de volgende code:[code:1:4f38006136]RichEdit1.Text:=RichEdit1.Lines.Text;[/code:1:4f38006136](Heb het getest, deze keer!;) ) Je kunt deze code dus aanroepen na bepaalde bewerkingen of om de inhoud naar plain text om te zetten. Alleen even koppelen aan de juiste event...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...