Ga naar inhoud

Een speellijst werkende krijgen


anoniem

Aanbevolen berichten

ik ben nu bijna klaar het enige probleem nu nog is ervoor zorgen dat de in de playlistverzamelde bestanden worden afgespeeld. Ik heb voor het gamak mijn code geupload deze is [url=http://home.hccnet.nl/s.dekooter/vbmp3.zip]hier[/url] te downloaden. ik heb op deze manier geprobeerd het bestand te bereikenmaar dit werkt natuurlijk nooit er wordt immers geen path opgslagen [code:1:e308ef1d1b]Private Sub cmdPlay_Click() bestandsnaam = Mp3Selector.listSpeel.List(Mp3Selector.listSpeel.ListIndex) mpspeler.FileName = bestandsnaam msspeler = "open" msspeler = "play" [/code:1:e308ef1d1b] bij de oude situatie: [code:1:e308ef1d1b] Private Sub Dirfolder_Change() 'Set the folder displayed in the FileListBox 'control to the user's selection. filFile.Path = DirFolder.Path End Sub Private Sub drvDrive_Change() DirFolder.Path = drvDrive.Drive End Sub Private Sub filFile_DblClick() bestandsnaam = DirFolder.Path & "\" & filFile.FileName mpspeler.FileName = bestandsnaam msspeler = "open" msspeler = "play" End Sub[/code:1:e308ef1d1b] maakte dit niet uit omdat het bestand immers alleen uit de locatie van de filelist kon komen. Weet er iemand hoe dit is op te lossen?
Link naar reactie
[quote:5248b877b2="Wouter Broekhuizen"]Iets dergelijks had hij al eddi, maar dat werkte dus niet, want je moet meerdere paths van de bestanden weten... [/quote:5248b877b2] Had ik niet helemaal goed over nagedacht, je hebt helemaal gelijk :oops: . Ok, iets anders dus. Voeg de volgende code toe aan het MP3Selector formulier [code:1:5248b877b2] ' Deze declaratie komt boven in het formulier, buiten alle procedures ' Verhoog het getal als je meer nummers wilt toevoegen Private Speellijst(1000) as String ' Functie om de speellijst beschikbaar te maken aan MP3Player Public Function LijstItem(iLijstIndex as Integer) As String LijstItem = Speellijst(iLijstIndex) End Function [/code:1:5248b877b2] Verander de cmdAdd_Click in MP3Selector vervolgens in: [code:1:5248b877b2] Private Sub cmdAdd_Click() Static Teller As Integer geselecteerd = filFile.FileName selectiepad = filFile.Path If Right$(selectiepad, 1) <> "\" Then selectiepad = selectiepad & "\" listSpeel.AddItem geselecteerd Speellijst(Teller) = selectiepad & geselecteerd Teller = Teller + 1 End Sub [/code:1:5248b877b2] Als laatste moet je de code voor cmdPlay_Click in je MP3Player nog iets aanpassen. [code:1:5248b877b2] Private Sub cmdPlay_Click() If Mp3Selector.listSpeel.ListIndex >= 0 Then bestandsnaam = Mp3Selector.LijstItem(Mp3Selector.listSpeel.ListIndex) Else MsgBox "Geen muziekbestand geselecteerd" Exit Sub End If mpspeler.FileName = bestandsnaam msspeler = "open" msspeler = "play" End Sub [/code:1:5248b877b2] En zo werkt het wel, ook als je verschillende directories hebt gebruikt om je speellijst samen te stellen. Ed
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...