Ga naar inhoud

Excel bestand erg groot!


anoniem

Aanbevolen berichten

In hun streven de code van hun programma's , en daarmee ook de file structuren , generiek te houden hebben de jongens van ms wat moeten toegeven. De compatibilteit met het xBase platform is hier de boosdoener. Deze datastructuur heeft als nadeel dat alles wordt opgeslagen in de groots mogelijke vorm, een veld van 50 characters wordt dus als dusdanig weggeschreven, onafhankelijk of er nu data in staat of niet. De beste demonstratie hiervan is het bestand te comprimeren, als het niet zo is als een vorige spreker al aangaf dat er evt. grafische objecten aanwezig zijn, zul je zien dat het bestand een stuk kleiner kan gemaakt worden met een eenvoudige zipper. Dat betekent dat er veel dezelfde ( lege ) data aanwezig is. Ook Access heeft hier last van, je kan dit comprimeren maar ze hebben nog geen automatische compressie ingebouwd ( XP weet ik niet ).
Link naar reactie
Ik heb inderdaad een achtergrond (bmp) gebruikt, en het is jammer dat het hele blad die achtergrond gebruikt. Is het mogelijk dat maar een klein gedeelte van het blad die achter grond gebruikt? Dat zou enorm schelen in het aantal mb's/kb's. En ja, ik weet dat ik het kleiner kan maken door het in een 'zipfile-tje' te zetten!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...