Ga naar inhoud

[SQLServer 2000]Inhoud stored procedure uitlezen


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:e5f05c8cc4="Wiep Corbier"]Lijkt me niet. Zover ik weet is een stored procedure een stukje programmering, en sql leest databasetabellen. [/quote:e5f05c8cc4] En wat denk je dat een stored procedure als resultaat terug kan geven... Dus dan stop je de stored procedure code in een enkele record met een veld die je als resultaat teruggeeft. Blijft alleen de originele vraag nog staan...
Link naar reactie
Een goed idee van je om stored procedures te gebruiken voor een web applicatie! Een goed middel tegen SQL injection! Gebruik het in combinatie met reguliere expressies en je bent al een heel eind op weg naar een hele veilige webapplicatie. Voorbeeld Stored Procedures en ASP(JScript): [url]http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en- us/ado270/htm/mdproactiveconnectionjs.asp[/url] Met Stored Procedures bepaal je het aantal parameters, op welke plaats die moeten komen en ook nog eens van welk datatype ze moeten zijn (in de SQL statement). Op die manier worden de statements wel heel veel veiliger. edit: vraag niet begrepen :( --- Ramses
Link naar reactie
Mijn excuses voor mijn vorige post :wink: Het kan - zover ik weet - op twee manieren: Manier 1: [code:1:64621aeed1] SELECT text FROM syscomments, sysobjects WHERE sysobjects.id = syscomments.id AND syscomments.texttype = 2 AND sysobject.name = 'spNaam'; [/code:1:64621aeed1] [b:64621aeed1]Ik ben er alleen nog niet uit of het texttype 1 of 2 is.[/b:64621aeed1] De tweede manier is eenvoudiger en als volgt: [code:1:64621aeed1] sp_helptext 'spNaam'; [/code:1:64621aeed1] Met behulp van een SP :) --- Ramses
Link naar reactie
Waarbij het gebruik van de system stored procedure sp_helptext natuurlijk de voorkeur geniet. Sowieso raadt MS aan om nooit rechtstreeks system tables uit te lezen aangezien deze niet gegarandeerd dezelfde structuur behouden over verschillende versies. Niet dat dat bij zo'n adhoc query overigens uit maakt ;) btw. andere (omslachtige) optie is in de QA op F8 rammen (object browser) en daarna met rechtermuisknop op je sproc klikken en "script to new window as create" (ofzoiets) kiezen. Als je overigens alleen de parameters wil weten van de sproc kan je ook sp_help (ALT-F1 in QA) gebruiken. tip: voeg sp_helptext toe als sneltoets in de QA (tools >> customize)
Link naar reactie
Hoezo apart? Snap je vraag niet helemaal. Je kan de sp_helptext overigens ook gebruiken op de system stored procedures. Alhoewel ze niet allemaal toonbeelden van net programmeren zijn kan je daar wel vaak geinige truukjes of undocumented functies uit halen. En dus ook de informatie die je nodig hebt voor het opvragen van de parameters van een stored proc. Met een beetje van mezelf en een beetje van Ma...errr, microsoft kom ik bijvoorbeeld voor de params op onderstaande: [code:1:e714930517] SELECT 'Parameter_name' = name, 'Type' = type_name(xusertype), 'Length' = length, 'Prec' = CASE WHEN type_name(xtype) = 'uniqueidentifier' THEN xprec ELSE OdbcPrec(xtype, length, xprec) END, 'Scale' = OdbcScale(xtype,xscale), 'Param_order' = colid, 'Collation' = collation FROM syscolumns WHERE id = OBJECT_ID('STORED_PROC_NAAM') [/code:1:e714930517]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...