Ga naar inhoud

mssql: opbouw van een database zien


anoniem

Aanbevolen berichten

Oliver, Ik heb geen ervaring met SQL2000, maar heb het op mijn PC als bijgeleverd onderdeel bij een ander - professioneel - programma. Het is volgens zeggen een uitgeklede versie. Maar er zit een 'help' bij. Na wat zoeken bleek de 'use' functie beschikbaar, maar inderdaad wordt 'show' niet genoemd. De waarschijnlijk in aanmerking komende functies zijn: 'SQLTables' of 'sp_tables'. Het is hier maar een indicatie van een pure 'amateur', maar ik hoop dat je hiermee verder komt. Groeten, Maarten
Link naar reactie
Meerdere mogelijkheden (afhankelijk van wat je precies wil zien) [list=1:7c9104c529] [*:7c9104c529]de al eerder genoemde sp_tables [*:7c9104c529]EXEC sp_help [*:7c9104c529]SELECT * FROM INFORMATION_SCHEMA.TABLES (evt. met WHERE TABLE_TYPE = 'BASE TABLE') [*:7c9104c529]SELECT * FROM dbo.sysobjects WHERE xtype = 'U' [/list:o:7c9104c529] en dan vergeet ik waarschijnlijk nog wel iets. btw. een voorbeeldje om alle table info uit alle databases te verkrijgen: [code:1:7c9104c529] DECLARE @sql varchar(50) SET @sql = 'USE ? '+CHAR(13)+'SELECT * FROM INFORMATION_SCHEMA.TABLES' EXEC sp_MSforeachdb @sql [/code:1:7c9104c529] /edit: NB: SQLTables is geen T-SQL
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...