Ga naar inhoud

VB6: SQL = txtBox of in Variabel


anoniem

Aanbevolen berichten

Voor een schoolproject loop ik tegen een probleempje op: Door middel van de SQL opdracht "SELECT Medewerker.Password WHERE Medewerker.Naamwerknemer = " & cboNaam.Text haalt hij het 'wachtwoord' op die bij de naam hoort geselecteerd in cboNaam. Hoe kan ik dan dat geselecteerde wachtwoord weergeven in bijvoorbeeld een textbox ? Of het in een String stoppen? :roll: :roll: Dan pas kan VB een vergelijking maken het het ingevoerde 'wachtwoord' en het 'opgehaalde wachtwoord' :D THNX!
Link naar reactie
Bedoel je misschien? [code:1:2f32526dc4] strSql = "SELECT PASSWORD FROM MEDEWERKER WHERE NAAM = '" & cboNaam.text & "'" ' Uitgaande van een datacontrol Data1.Recordsource = strSql Data1.Refresh [/code:1:2f32526dc4] Als je de querie hebt uitgevoerd kun je gewoon het veld benaderen binnen de recorset, hetzij met de naam (dus Data1.Recordet!Password) , of (in dit geval) met Data1.Recordset.Fields(0).value Dus [code:1:2f32526dc4] dim strPassword as string if Data1.recordset.recordcount > 0 then strPassWord = Data1.recordset!Password else Msgbox "Medewerker niet gevonden. End if [/code:1:2f32526dc4] Menuopties enablen of disablen doe je simpelweg door de Enabled property op True of False te zetten. Dus: [code:1:2f32526dc4] mnuJouwmenu.Enabled = False 'Menuoptie disabled mnuJouwmenu.Enabled = True 'Menuoptie enabled [/code:1:2f32526dc4]
Link naar reactie
[quote:a9fe744513="MetallicAssault"]Hey, het werkt! Thankz! Maarre, het mnu.Enabled = False kan (nog) niet. Het enige waar ik uit kan 'kiezen' is: mnuArtikelbeheer.Ubound .Lbound .Item .Count Wat gaat er fout bij mij ?[/quote:a9fe744513] Dat houdt in dat je een array van menu controls hebt. M.a.w. je hebt meerdere menu's dezelfde naam gegeven en een index voor het betreffende menu ingevuld. Op zich niks mis mee als het zo bedoeld is. Persoonlijk vind ik het dan al gauw wat onduidelijk worden en gebruik ik een dergelijke structuur alleen als ik dynamisch menuitems wil toevoegen. Maar to the point. Als je mnuArtikelbeheer(0).enabled = true gebruikt werkt het wel 0 is hier maar een voorbeeld. Je moet natuurlijk het indexnummer gebruiken van het menuitem dat je wilt en/disablen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...