Ga naar inhoud

gegevens van 1 record van Access naar Word??


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een formulier waarin ik de velden "naam" "adres" en "woonplaats" weergeef uit de onderliggende tabel "Personen". Nu wil ik de waarden in de velden naam, adres, en woonplaats van de geselecteerde persoon door middel van een knop invoegen in een (reeds bestaand) word document. Het lukt me wel om ALLE personen uit de onderliggende tabel in het word document te voegen, maar het gaat mij specifiek om de -op dat moment- geselecteerde (en dus unieke) persoon... Hoe doe ik dit in vba code? Ik werk overigens met Access 2000.
Link naar reactie
[code:1:45c1365a84] Dim sNaam as String Dim sAdres as String Dim sPlaats as String sNaam = Me!<naam van naam-textbox> sAdres = Me!<naam van adres-textbox> sPlaats = Me!<naam van adres-textbox> <stuur sNaam, sAdres, sPlaats naar Word> [/code:1:45c1365a84] Plaats deze code voor je code om de records naar Word te sturen, en voila! Waarom maak je in Word eigenlijk niet gewoon een mailmerge-document aan? Lijkt mij handiger. Ed
Link naar reactie
Bedankt voor de snelle reactie. Ik ga het direct uitproberen. Over mailmerge: ik ben daar niet echt mee bekend. Maar ik wil van uit een acces record middels een knop direct de gegevens in een standaardbrief plaatsen. Kan je dmv mailmerge ook 1 record selecteren? Ik dacht dat je met mailmerge altijd alle records invoegt ipv 1 (geselecteerd) record.. nogmaals bedankt.
Link naar reactie
[quote:67452883e8]Kan je dmv mailmerge ook 1 record selecteren? Ik dacht dat je met mailmerge altijd alle records invoegt ipv 1 (geselecteerd) record.. [/quote:67452883e8] Ja, dat kan: - Open je standaardbrief in Word - Kies Extra -> Afdruk samenvoegen - Kies bij stap 1: Maken voor een mogelijk uitvoerformaat. Ik denk dat Standaardbrieven een goede keus is. Je krijgt de vraag of je het actieve document wilt gebruiken, of een nieuw document wilt maken. Selecteer het actieve document. - Kies stap 2: Gegevens ophalen voor Gegevensbestand koppelen. Je kan dan je Access database kiezen. Vervolgens kun je kiezen uit de tabellen die in je database staan. - Je krijgt nadat je de keuzes hebt gemaakt de vraag of je het document wil bewerken. Doe dat. Er verschijnt dan een extra werkbalk ("Afdruk samenvoegen"). Gebruik de knop "Samenvoegveld invoegen" om de velden die je wil gebruiken op de juiste plaats in je document te zetten. - Als je daarmee klaar bent, moet je weer naar Extra -> Afdruk samenvoegen gaan. De knop Samenvoegen is nu beschikbaar. - Als je daarop klikt, dan krijg je weer een dialoog. Kies voor Samenvoegen naar Nieuw document, en als je weet welk record je nodig hebt, voor dat recordnummer in "Van" en "Tot". Als je het niet weet, kun je met Queryopties nog het juiste record selecteren. - Is alles naar wens? Klik dan op Samenvoegen, en Word genereert een nieuw document, met daarin alleen de door jou geselecteerde adresgegevens. Een heel verhaal, en het heeft dit ook niks meer te maken met programmeren, maar ik denk dat je er zo wel uit kan komen. Succes Ed
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...