Ga naar inhoud

vraag over formulieren


anoniem

Aanbevolen berichten

Maak een tabel aan. Hierin wordt maar een record geplaats. Dit record bevat de vaste gegevens zoals het serienummer. Het startformulier vult dit record met het serienummer. De andere formulieren lezen deze tabel uit bij het openen. (voordeel: waarde is na afsluiten nog beschikbaar) Of Declareer een variable welke altijd beschikbaar is. bv: Public serienummer as integer (eerste regel in een module) Het startformulier zet de waarde van de variable serienummer. De rest leest deze uit. (Waarde is bij het opstarten null) Wim
Link naar reactie
bedankt voor de tips! Nou vraag ik mij nog iets af, namelijk of het ook mogelijk is om met een formulier(in formulierweergave) nieuwe tekstvakken toe te voegen in het formulier? Dit lijkt mij van niet, maar weet dit niet zeker. En nog een vraagje of het mogelijk is om met een formulier een nieuw veld aan te maken in een tabel? Ik hoop dat iemand mij weer verder kan helpen
Link naar reactie
Ik heb het zelf niet verzonnen, en zou het zelf ook niet willen, maar degeen waar ik dit voor maak wil graag van zo'n optie gebruik maken, dus heb ik zelf al 2 mogelijkheden bedacht zoals ik zou denken dat het zou kunnen, maar ik weet niet of dat ook werkelijk kan in access. Dus als iemand mij kan helpen met hoe dit moet, door een uitleg of een goede url waar een uitleg staat .
Link naar reactie
zie VBA help In het volgende voorbeeld wordt het veld Salaris met het gegevenstype Valuta toegevoegd aan de tabel Werknemers. ALTER TABLE Werknemers ADD COLUMN Salaris CURRENCY; In het formulier kun je de velden zichtbaar en onzichtbaar maken. object.Visible [=Boolean] Eventueel de controlsource van het veld aanpassen zodat deze het nieuw veld weergeeft. In het volgende voorbeeld wordt de eigenschap Besturingselementbron (ControlSource) van een tekstvak met de naam Adresdeel ingesteld op een veld met de naam Plaats: Forms!Klanten!Adresdeel.ControlSource = "Plaats" ++++++++++++++ Zomaar wat hints uit de helpfile. Hopelijk kun je er iets mee doen Wim
Link naar reactie
Ik kan er misschien wel iets mee, andere tips nog altijd welkom,(werkt dit eerste ook met een knop?)maar het tweede wat je uitlegt is niet echt de bedoeling. Het is de bedoeling dat je nieuwe tekstvakken kunt maken in een formulier in formulierweergave, deze tekstvakken moeten echt nieuw zijn, dus nog niet aangemaakt in ontwerpweergave, de gebruiker maakt zelf helemaal nieuwe aan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...