Ga naar inhoud

[Delphi] <...>.SaveToStream werkt niet


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil graag een plaatje (JPG) in een stream zetten om deze als Stream over te sturen naar een andere computer. Ik gebruik de volgende code: [code:1:83a38ccab1] uses JPEG; ... var MemoryStream: TMemoryStream; JPG: TJPEGImage; begin // Afbeelding openen en in MemoryStream plaatsen JPG := TJPEGImage.Create; JPG.LoadFromFile('C:\Afbeelding.jpg'); MemoryStream := TMemoryStream.Create; JPG.SaveToStream(MemoryStream); JPG.Free; // MemoryStream versturen // ... MemoryStream.Free; end; [/code:1:83a38ccab1] Maar de grootte (SizeOf) de MemoryStream is maar 4 :-? Hoe kan dit en wat doe ik fout?
Link naar reactie
[quote:eac563684e="Workshop Alex"]Hehehehehe... SizeOf... Inderdaad, de SizeOf van een pointer is 4 bytes. ;) Natuurlijk moet je dus de MemoryStream.Size property gebruiken! Maar dat weet je nu dus al. Verder, niet vergeten om de stream weer terug te spoelen, oftewel de positie weer aan het begin te zetten...[/quote:eac563684e] Dat was het nou precies, ook met die positie! SizeOf is idd altijd 4 bytes.... :oops: :oops:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...