Ga naar inhoud

VB6 x = shell > net send


anoniem

Aanbevolen berichten

ik heb een erg simpel progje gemaakt om dmv het net send commando en berichtje te versturen naar een andere pc in een 2000/nt/xp netwerk: [code:1:f24739371d] Private Sub btn_send_Click() x = Shell("net send " + txt_pcnaam + " " + txt_tekst) End Sub [/code:1:f24739371d] het werk wel, er is alleen een bijverschijnsel: er wordt een dosbox geopend met als titel: "c:/windows/system32/net.exe", dit venster verdwijnt weer als het bericht is aangekomen*. hoort dit? of is dit een 'bijverschijnsel' waar ik nix aan kan doen?? * dat duurt bij mij trouwens vrij lang, net zo lang als het duurt om een bestand te openen in verkenner, dit heb ik sinds ik een netwerk heb geïnstalleerd(?).
Link naar reactie
Maak van [code:1:ed24cc768f] x = Shell("net send " + txt_pcnaam + " " + txt_tekst) [/code:1:ed24cc768f] het volgende [code:1:ed24cc768f] x = Shell("net send " + txt_pcnaam + " " + txt_tekst, vbHide) [/code:1:ed24cc768f] of [code:1:ed24cc768f] x = Shell("net send " + txt_pcnaam + " " + txt_tekst, vbMinimizedNoFocus) [/code:1:ed24cc768f] Dit verbergt, resp. toont het window als icon zonder de focus te zetten. (Een ram op de F1 toets had je hetzelfde kunnen vertellen trouwens).
Link naar reactie
[quote:700eeef3c1="raptor86"]ik heb een erg simpel progje gemaakt om dmv het net send commando en berichtje te versturen naar een andere pc in een 2000/nt/xp netwerk: [code:1:700eeef3c1] Private Sub btn_send_Click() x = Shell("net send " + txt_pcnaam + " " + txt_tekst) End Sub [/code:1:700eeef3c1] het werk wel, er is alleen een bijverschijnsel: er wordt een dosbox geopend met als titel: "c:/windows/system32/net.exe", dit venster verdwijnt weer als het bericht is aangekomen*. hoort dit?[/quote:700eeef3c1] Dit hoort inderdaad zo. [quote:700eeef3c1="raptor86"] of is dit een 'bijverschijnsel' waar ik nix aan kan doen?? * dat duurt bij mij trouwens vrij lang, net zo lang als het duurt om een bestand te openen in verkenner, dit heb ik sinds ik een netwerk heb geïnstalleerd(?).[/quote:700eeef3c1] Het kan de eerste keer wel eens lang duren. Maar daarna zou het dan wel vrij vlot moeten gaan. Dit komt omdat de ontvanger over het netwerk gezocht dient te worden. Het lijkt mij dan toch e.o.a. configuratiefout, aangezien je zegt dat het altijd zo is en ook nog eens in verkenner. Misschien je netwerk maar eens fine-tunen. Op de andere PC's 'geen' problemen?
Link naar reactie
Dit _kan_ natuurlijk ook allemaal met api's: [code:1:69b3926019]Private Declare Function NetMessageBufferSend Lib _ "NETAPI32.DLL" (yServer As Any, yToName As Byte, _ yFromName As Any, yMsg As Byte, ByVal lSize As Long) As Long Private Const NERR_Success As Long = 0& Public Function SendMessage(RcptToUser As String, _ FromUser As String, BodyMessage As String) As Boolean Dim RcptTo() As Byte Dim From() As Byte Dim Body() As Byte RcptTo = RcptToUser & vbNullChar From = FromUser & vbNullChar Body = BodyMessage & vbNullChar If NetMessageBufferSend(ByVal 0&, RcptTo(0), ByVal 0&, _ Body(0), UBound(Body)) = NERR_Success Then SendMessage = True End If End Function[/code:1:69b3926019]
Link naar reactie
[quote:3492babf64="Kuhlie"]Dit _kan_ natuurlijk ook allemaal met api's:[/quote:3492babf64] Dit zal relatief even snel/langzaam gaan als met bovenstaande code (shell ...). Je bent alleen nu wel garandeerd de DOS-box kwijt. Het enige nadeel is dat je applicatie even 'hangt' bij het versturen van het bericht, tenzij je dit gedeelte in een andere thread uit laat voeren. 8)
Link naar reactie
[quote:de0b77dce5="raptor86"]nee, alleen op deze zover ik weet. hoe doe ik dat? fine tunen? of weet je zo al waar het probleem ongeveer ligt?[/quote:de0b77dce5] Legio mogelijkheden.... Alle pc's hetzelfde protocol? Heb je jezelf een eigen (interne) IP-adres gegeven? Netbios over TCP/IP? Bij netwerk eigenschappen van de netwerkkaart een vaste snelheid opgegeven i.p.v. autodetect? Het kopieren van bestanden van de ene PC naar die van jou (of andersom) gaat redelijk vlot? Wat is het resultaat als je "NET VIEW" intypt op de dos-prompt? Welk Operating system? etc, etc. Volgens mij is dit wel een veelvoorkomend probleem...
Link naar reactie
Hallo luitjes, Ik ben nieuw op dit Forum en programmeer al een tijdje in Visual Basic. Ik zag dit onderwerp en dit boeide mij wel omdat ik op school namelijk ook zo'n netwerk heb waardoor wij berichten versturen.. Mijn vraag is nu als volgt: Is er een manier om deze berichten anoniem te versturen, zonder afzonder dus, of is er misschien een manier om ze via een andere afzender naar iemand toe te sturen, weet iemand trouwens ook hoe je bijvoorbeeld een lijst van alle aangesloten computers op het netwerk in bv. een listbox kan retrieven? (iets met net view dus..) Ik hoop dat iemand een positief antwoord voor me heeft :)
Link naar reactie
[quote:9781094ebc="XxxxPhaZexxxX"] Ik zag dit onderwerp en dit boeide mij wel omdat ik op school namelijk ook zo'n netwerk heb waardoor wij berichten versturen.. [/quote:9781094ebc] Hoe heet die school? [quote:9781094ebc="XxxxPhaZexxxX"] Is er een manier om deze berichten anoniem te versturen, zonder afzonder dus, of is er misschien een manier om ze via een andere afzender naar iemand toe te sturen, [/quote:9781094ebc] Sure, check de VB-code hierboven: [b:9781094ebc]FromUser[/b:9781094ebc] As String [quote:9781094ebc="XxxxPhaZexxxX"] weet iemand trouwens ook hoe je bijvoorbeeld een lijst van alle aangesloten computers op het netwerk in bv. een listbox kan retrieven? (iets met net view dus..) [/quote:9781094ebc] Ja [url=http://www.google.nl/search?q=wnetenumresource+visual+basic&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=]Google -> keywords: WNetEnumResource Visual Basic[/url] [quote:9781094ebc="XxxxPhaZexxxX"] Ik hoop dat iemand een positief antwoord voor me heeft :)[/quote:9781094ebc]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...