Ga naar inhoud

.cpp compiling probleem... [Borland C++ Builder 6]


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo mensen. Deze week ben ik heel enthousiast begonnen met C++, ik heb een paar boeken uit de bibliotheek gehaald en heb een trial version van Borland's C++ Builder 6 gedownload. In de boeken wordt de hele tijd uitgegaan van .cpp-bestanden waarin .h-bestanden ge-'importeerd'/'implementeerd' (?) word. Maar Borland gaat uit van een formulier met van alles erop en eraan.. Ik kan dus niet een simpel HelloWorld scriptje maken... De vraag is dus: Hoe kan ik (met Borland's C++ Builder 6) een .cpp-bestand compileren naar een .exe-bestand? Ik hoop dat iemand deze leek wil helpen. Bij voorbaat dank.
Link naar reactie
Hmm, is Borland c++ wel zo'n goede keuze als je net gaat beginnen? Je zou misschien de gratis dos-port van gcc kunnen gebruiken. Ik weet ff niet hoe die precies heet, maar mocht je interesse hebben kan ik wel ff voor je gaan zoeken. Van borland, heb ik geen verstand (let op, het rijmt! ;) ) dus daarmee kan ik je niet van dienst zijn. Btw, als je ooit grafisch wilt gaan c++'en: kijk eens naar Qt (www.trolltech.com) je kunt er veel mee (nee he, het rijmt alweer :roll: ) zowel op windows als linux. De enige maar is dat je voor windows wel microsoft visual c++ 6 nodig hebt. Maarja, je hebt vast wel ergens een aardige kennis, collega enz...... microschoft is toch al rijk genoeg...... Barry Ik ben vast aan het oefenen voor sinterklaas :D
Link naar reactie
Sorry dat ik gisteravond zo vervelend was ;) het ging helemaal perongeluk :lol: Oke, er bestaat van de linux compiler GCC een gratis port naar dos. Genaamd DJGPP. http://www.delorie.com/djgpp/ Downloaden van: http://www.delorie.com/djgpp/dl/ofc/ Het zijn een heleboel bestanden die je moet hebben, ik kon er zo ff snel geen wijs uit worden. Als ik jou was zou ik ff de FAQ door bladeren. http://www.delorie.com/djgpp/dl/ofc/simtel/v2/faq230b.zip/FAQ/djgppfaq.html#What%20to%20download Houd er rekening mee dat dit alleen voor dos programma's is, mocht je ooit voor Windows gaan proggen zit je aan ms visual c++ vast.... suc6, Barry
Link naar reactie
[quote:0af0921095="jasperlevink"] ... In de boeken wordt de hele tijd uitgegaan van .cpp-bestanden waarin .h-bestanden ge-'importeerd'/'implementeerd' (?) word. Maar Borland gaat uit van een formulier met van alles erop en eraan.. Ik kan dus niet een simpel HelloWorld scriptje maken... De vraag is dus: Hoe kan ik (met Borland's C++ Builder 6) een .cpp-bestand compileren naar een .exe-bestand? ... [/quote:0af0921095] Dit kan door een zogenaamde Console Applicatie te maken. En dan kun je gewoon die programmaatjes maken die in die boeken staan.
Link naar reactie
[quote:927167e0f7="marcelk"][quote:927167e0f7="jasperlevink"] ... In de boeken wordt de hele tijd uitgegaan van .cpp-bestanden waarin .h-bestanden ge-'importeerd'/'implementeerd' (?) word. Maar Borland gaat uit van een formulier met van alles erop en eraan.. Ik kan dus niet een simpel HelloWorld scriptje maken... De vraag is dus: Hoe kan ik (met Borland's C++ Builder 6) een .cpp-bestand compileren naar een .exe-bestand? ... [/quote:927167e0f7] Dit kan door een zogenaamde Console Applicatie te maken. En dan kun je gewoon die programmaatjes maken die in die boeken staan.[/quote:927167e0f7] Idd. Gewoon alle forms en units deleten totdat je alleen de project file overhoudt. En daarin dus je code stoppen. En dan houdt je dus het geraamte voor een minimale Console/Win32 applicatie over. :P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...