Ga naar inhoud

[access] Voorraad beheer


Aanbevolen berichten

Begin het al een beetje te snappen en wil iedereen bedanken voor de hulp tot nu toe. Maar ik heb nog een probleem; Ik heb een voorraad en bestellingen. De voorraad laat ik weergeven in een veld in een formulier (aantal in Stock min Som Quantity). Als ik nieuwe voorraad bestel blijft de "Som Quantity" bestaan en trekt dus meteen alle aantallen van oude bestellingen er af. Kan dit opgelost worden via een query die bijvoorbeeld naar de datum kijkt van de bestellingen? Oh ja kan ik dat formulier ook exporteren naar een bestand zodat ik deze kan importeren in een andere access database? Alvast bedankt! Arie
Link naar reactie
[quote:e964c4f384]Kan dit opgelost worden via een query die bijvoorbeeld naar de datum kijkt van de bestellingen? [/quote:e964c4f384] Inderdaad. En dat kan bijvoorbeeld met behulp van sql. [quote:e964c4f384]Oh ja kan ik dat formulier ook exporteren naar een bestand zodat ik deze kan importeren in een andere access database? [/quote:e964c4f384] Dat hoeft niet. Wat normaal gesproken de juiste weg is: maak een front-end en een back-end. Een front-end bevat alles, behalve de tabellen, en je raadt het al, de back-end bevat alleen de tabellen. Dit doe je door de database te splitsen. zie 'help' of kijk rond in je menu. Als je meerdere gebruikers van de applicatie hebt, kun je de front-end naar diverse computers plaatsen. Maar wil je toch het formulier in een heel andere database hebben, dan klik je in die applicatie op "bestand" (menu) >> Externe gegevens ophalen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...