Ga naar inhoud

Rondschrijven in excel ?


Aanbevolen berichten

Probeer eens met tekst naar kolomen Menu: Data => tekst naar kolomen... Kies in het scherm voor scheidingsteken , Werkt alleen als je achter elke achternaam een , hebt staan (eventueel eerst invoegen met een formule.) daarna de twee cellen weer samenvoegen in een nieuwe kolom. bv =B1 & " " & A1 daarna kolom kopieren en klakken speciaal als waarde in een nieuwe kolom.
Link naar reactie
Dat gaat gewoon niet goed. Je hebt J. Jansen en J. ter Haar en J. van den Berg om maar iets te noemen, je kunt het dan nog niet goed weer samenvoegen. Probeer het zelf maar eens. In dBase kan het nl wel. Ik kan laten zoeken naar de 3e posite waar niets staat en in positie 4 die >='A' en positie 5 die #. en #' ' Als het waar is gaat vanaf de vierde positie tot eind getrimd met komma en spatie en vanaf begin veld tot 3e positie erachter naar een nieuw veld dan schuift het op met 4e 5e en 6e positie waarbij de extra voorwaarde is dat dit nieuwe veld leeg moet zijn voordat er iets geplaatst mag worden. Ik zet het hier neer, misschien brengt dat iemand op een idee hoe het dan in excel zou kunnen. Desgewenst wil ik dat programmatje in dBase hier wel plaatsen.
Link naar reactie
[code:1:4daac731c0]=ALS(D1="";ALS(C1="";B1& " " & A1;C1&" "&A1&" "&B1);D1 &" "&A1 &" "&B1&" "&C1)[/code:1:4daac731c0] Ik heb het geprobeerd. Met jou voorbeeldnamen gaat het wel goed zo. Eerst tekst naar kolomen gedaan. (spatie als scheidingsteken) daarna in kolom E de bovenstaande formule ingevoerd.Dit werkt alleen als er niet meer dan 3 spatie's in de naam staat. J.Jansen < wordt > Jansen J. J.ter Haar < wordt > Haar J. ter J.van den Berg < wordt > Berg J. van den Wim
Link naar reactie
[code:1:15b59e49e5]=ALS(E1="";ALS(D1="";ALS(C1="";B1 &", "&A1;C1& ", " & A1 &" "&B1);D1&", "&A1&" "&B1&" "&C1);E1 &", "&A1 &" "&B1&" "&C1&" "&D1)[/code:1:15b59e49e5] Toegift, :) Max 4 spaties en de gevraagde comma Mischien moet je je adressenbestand anders indelen, b.v. aparte velden voor: Titel, voorletters, voornaam, tussenvoegsel, achternaam Heb je in de toekomst dit probleem niet meer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...