Ga naar inhoud

IIS: verschil tussen ASP/COM security context?


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, Ik probeer hier een fax-server aan te spreken vanuit een ASP-applicatie. Server F is de fax-server, server W is de webserver. Als ik rechtstreeks vanuit een ASP-pagina (met VBScript) op de fax-server probeer in te loggen, dan werkt alles perfect. Maak ik vanuit de ASP-pagina echter een instantie van een COM-object aan, dat dan op zijn beurt probeert in te loggen op de fax-server, dan loopt het de mist in. :roll: De website waar het op draait heeft de volgende security-instellingen: Execute Permissions: Scripts and Executables Application Protection: High (Isolated) Weet iemand hier wat het verschil is tussen het leggen van een verbinding met een server vanuit een ASP-pagina en vanuit een COM-object? Bij voorbaat dank, Martijn
Link naar reactie
Neuh... Deze vraag is ook hier goed op zijn plaats. Het probleem is zeer waarschijnlijk een rechten-probleem. Het COM object valt onder zijn eigen user account en heeft waarschijnlijk vrij beperkte rechten. Mist dus waarschijnlijk het recht om de fax-server aan te spreken of zo. Dit probleem heeft niets te maken met de web-instellingen maar met de DCOM instellingen. Start DCOMCNFG eens op en controleer de rechten van het COM object.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...