Ga naar inhoud

Tabel in Tabel - MS Access


anoniem

Aanbevolen berichten

[color=brown:6034db32c1]Ik heb een probleem in MS Access waar ik niet verder over ga uitdijen wat ik wil staat hier onder beschreven.[/color:6034db32c1] Ik heb 2 tabellen in MS Access. TABEL_A en TABEL_B :D Nu wil ik dat TABEL_B een onderdeel wordt van TABEL_A. Dus in elk record van TABEL_A is een link of iets dergelijks naar een kopie TABEL_B. In elk record verschilt TABEL_B natuurlijk. 8) Weet iemand hoe ik zoiets voor elkaar krijg of doe ik erg moeilijk en kan het simpeler. :-? [color=darkblue:6034db32c1] John de Stigter [/color:6034db32c1]
Link naar reactie
En de datum is je primaire sleutel? Niet echt een handige keuze lijkt me zo. Het is toch wel mogelijk dat er meerdere projecten op dezelfde dag gestart worden. Zou hier dan lieven een auto increment aan gooien. Je moet nog maar een tabel aanmaken. Tbl_ProjectMedewerkers. Met als velden Project Id - MedewerkerId. Deze vul je gewoon met de mensen die meededen aan een project. Je legt een relatie vanaf Tbl_Projecten - ProjectId --> Tbl_ProjectMedewerkers - Project Id Tbl_Medewerkers - MederwerkesID --> Tbl_projectmederwerkers - MedewerkerId Een 1 op veel relatie. Hoop dat je het een beetje snapt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...