Ga naar inhoud

[Access97]Knop afschermen met wachtwoord


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig met het maken van een bonnen registratie database. De gebruiker mag alleen bonnen invoeren en geen rapporten uitdraaien. In het eerste scherm kunnen gebruikers kiezen voor welke locatie ze een bon willen invoeren ook staat er een knop die leidt naar het rapporten menu, deze knop wil ik afschermen met een wachtwoord. De knop heeft de volgende code: [code:1:d1393d953a] Private Sub rapporten_knop_scherm1_Click() On Error GoTo Err_rapporten_knop_scherm1_Click Dim stDocName As String Dim stLinkCriteria As String stDocName = "rapporten_intro" DoCmd.OpenForm stDocName, , , stLinkCriteria Exit_rapporten_knop_scherm1_Click: Exit Sub Err_rapporten_knop_scherm1_Click: MsgBox Err.Description Resume Exit_rapporten_knop_scherm1_Click End Sub [/code:1:d1393d953a] Ik heb al van iemand een stukje code gekregen, maar dat was alleen voor het afschermen van het eigenlijke rapport. En ik wil graag de knop die er naar toe leidt afschermen. Dit is de code die ik heb gekregen: [code:1:d1393d953a] Private Sub Report_Open(Cancel As Integer) var = InputBox("Wachtwoord:") If var <> "password" Then Cancel = 1 End If End Sub [/code:1:d1393d953a] Kan ik deze code hier evengoed in verwerken of moet ik een nieuwe code hebben. Dank :evil: MajinBuu :evil:
Link naar reactie
[code:1:03e896269a]Private Sub rapporten_knop_scherm1_Click() On Error GoTo Err_rapporten_knop_scherm1_Click Dim stDocName As String Dim stLinkCriteria As String var = InputBox("Wachtwoord:") If var <> "password" Then exit sub End If stDocName = "rapporten_intro" DoCmd.OpenForm stDocName, , , stLinkCriteria Exit_rapporten_knop_scherm1_Click: Exit Sub Err_rapporten_knop_scherm1_Click: MsgBox Err.Description Resume Exit_rapporten_knop_scherm1_Click End Sub [/code:1:03e896269a] Zal wel ongeveer juist zijn (ben niet zo'n VBA programmeur). 'var' zul je waarschijnlijk wel moeten declareren. Advies: probeer te begrijpen wat de bestaande functie 'report_open' doet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...