Ga naar inhoud

Access en libraries


anoniem

Aanbevolen berichten

Eerst een lange inleding voor ik de vraag kan stellen. Ik werk met WindowsXP en AccessXP Ik heb een AccessXP database. Ik wil het downgraden naar Access97. Dat gaat goed, maar bij het installeren op een machine met Access97 moet ik de libraries aanpassen. Dat gaat met Alt-F11, dan in de Visual Basic window het menu Tools en daarin References (Ik werk met de Engelse versie, vandaar mijn Engels woordgebruik). In de References window moet je dan MISSING <lybrary> ontvinken en zoeken in de lijst naar de correcte versie van de library. Meestal kun je die wel vinden, maar niet altijd. Dat ga je browsen. Als een library in de lijst staat en je selecteert die, zie je onder de lijst in het References window het pad naar de library. Bijvoorbeeld: bij OLE Automation hoort het pad: C:\Windows\System32\stdole2.tlb. Op deze manier kan ik in mijn computer de bestanden om die dan zonodig in de computer met Access97 te kunnen opzoeken. Vor de meeste libraries weet ik het pad en het library estand. Als de library niet in de lijst staat, kan ik hem dus opzoeken en laden in de Reference window. No komt mijn probleem. Voor twee labraries is het pad zo lang, dat hij niet volledig in het Reference window past. Ik weet dus niet welk bestand erbij hoort. Het zijn: 1) Visual Basic For Applications met het pad C:\Program files\Common Files\Microsoft Shared\VBA\VB6\<bestandnaam1> en 2) Microsoft Visual Basic for Applications Extensibility <versie nummer> met hetzelfde pad: C:\Program files\Common Files\Microsoft Shared\VBA\VB6\<bestandnaam2> In de folder VB6 staan vijf candidaten: VBACV10.DLL, VBACV10D.DLL, VBACV20.DLL. VBE6.DLL en VBE6EXT.OLB Naar de namen te oordelen denk ik dat ik de twee laatste moet hebben. Kan iemand mij vertellen welke ik moet hebben? Joop
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...