Ga naar inhoud

Hexadecimale kleuren uit Visual Basic vertalen naar RGB


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een manier om hexadecimale kleuren uit Visual Basic (zoals bijv. &H8000000F&) te vertalen naar RGB kleurcodes. Als ik een screencapture maak van bovenstaande kleur in PSP7 en hier met de dropper overheen ga, dan krijg ik R214, G211, B206. Ik kan er maar niet achter komen hoe zoiets samengesteld wordt. Als iemand anders dat wel weet dan hoor ik het graag!
Link naar reactie
Heb ik laatst ook een hele tijd mee zitten kutten, maar hiermee kan je het omzetten. [code:1:525e41acac] Private Function ColorToHtml(Color As OLE_COLOR) As String Dim strTemp As String Dim strResult As String strTemp = Right$(String(6, "0") & Hex(Color), 6) strResult = Right$(strTemp, 2) & Mid$(strTemp, 3, 2) & Left(strTemp, 2) ColorToHtml = strResult End Function [/code:1:525e41acac]
Link naar reactie
De functie werkt, maar doet niet helemaal wat ik wil: Ik wil graag dat de hex-waarde daadwerkelijk in de drie componenten R, G en B getoond worden, dus drie waarden varieren van 0 tot 255. Middels [code:1:6c74879eb6]CLng(&H8000000F&)[/code:1:6c74879eb6] krijg je wel de eind RGB-waarde voor een kleur, maar ik wil dus de drie losse waarden die samen de kleur vormen. Met hoofdwerk kom je een heel eind, maar die rare hex-codes zoals er hierboven een van staat heb ik nog niet op kunnen lossen. Alvast bedankt voor de moeite.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...