Ga naar inhoud

VBA/SQL probleem


anoniem

Aanbevolen berichten

Koppel het formulier aan een tabel met de gegevens. koppel de velden aan de tabel. maak met de wizzard in het formulier een keuzelijst met invulvak. volg de aanwijzigingen op en kies voor "Een record in het formulier opzoeken..........." Je gegevens voor de overige velden moeten toch ergens vandaan komen dus waarom niet uit een tabel? Wim
Link naar reactie
Nogmaals bedankt wim, maar nu dit eindelijk gelukt is heb ik volgende probleem : Ik heb een formulier gemaakt met een aantal niet-afhankelijke tekstvakken,2 keuzelijstjes en 2 afhankelijke tekstvakjes. Het is zo dat de afhankelijke tekstvakken elk veranderen bij een van de keuzelijstjes. Maar nu is het zo dat wanneer ik in het ene keuzelijstje iets veranderd gaat dat tekstvakje ook mee, maar zodra ik het andere keuzelijstje iets verander gaat het vorig teksvakje weer terug. Bij de keuzelijstjes samen met hun afhankelijke tekstvakje komen de gegevens uit 2 aparte tabellen. Ik heb geen idee hoe ik dit probleem moet oplossen
Link naar reactie
Moeilijk om zo te begrijpen wat je bedoeld. Als ik een formulier maak met twee keuzelijsten met invoervak en daaraan twee velden koppel werkt het wel. Je mag het formulier dan NIET aan een tabel koppelen. Er is ook nog een mogelijkheid om met subformulieren te werken. dwz Eerst een klein formulier maken met een keuzevak en andere velden. Dan in een nieuw formulier een subformulier koppelen (zie werkset) PS Wat ben je eigelijk aan het maken, het komt allemaal een beetje vreemd over wat je allemaal wil. (exporteren tabellen?-Formulier leeg maken?) Wim
Link naar reactie
Ik zal proberen iets beter/duidelijker uit te leggen : Ik heb een formulier gemaakt in ontwerpweergave, hierin heb ik een aantal niet-afhankelijke tekstvakken gemaakt, 2 keuzelijstjes met invoervak en 2 afhankelijke tekstvakken(1 afhankelijk bij gegevens uit tabel A en 1 afhankelijk bij gegevens tabel B). Nu heb ik bij recordbron de query select * from A,B; ingevuld. Nu wil ik dat wanneer ik in een keuzelijstje met invoervak voor A een optie kies, er in het tekstvak A de gegevens meeveranderen, en dat deze dan ook blijft staan, als ik bij B hetzelfde doe. Nu is het zo dat wanneer ik uit lijst A iets gekozen hebt verandert tekstvak A mee, maar zodra ik dan uit lijstje B kies verandert tekstvak A weer terug. Even nog wat extra misschien handige informatie : Het formulier dient om een nieuw Bedrijf(als voorbeeld) in te vullen, in de keuzelijstjes moet een naam komen te staan en in de afhankelijke tekstvakjes moet bij die naam het nummer komen, wat ik opsla in de tabel met bedrijven. Ik heb geen idee hoe dit kan
Link naar reactie
Ik heb naar het voorbeeld gekeken, maar dit is niet wat ik bedoel. Mijn bedoeling is om gegevens uit 2 tabellen te halen, zonder deze te veranderen en deze gegevens te plaatsen in een andere tabel. Het is dan de bedoeling dat je in het formulier kunt kiezen uit namen van de 2 tabellen en dat er in de andere tabel nummers komen te staan. Daarom wil ik keuzelijstjes(met de namen van bedrijf en eentje met namen van eigenaar) en dat wanneer 1 gekozen wordt het bijbehorende nummer in een tekstvakje komt en dit blijft staan ook als ik daarna een andere verander(dus als ik eerst bedrijf verander en daarna eigenaar dat bedrijf niet terug verandert)
Link naar reactie
[code:1:0416cb24e9]Private Sub Keuzelijst_met_invoervak0_Change() If Keuzelijst_met_invoervak0.Value = "bla" Then Keuzelijst_met_invoervak2.Visible = True Keuzelijst_met_invoervak2.ControlSource = "query2" Else Keuzelijst_met_invoervak2.Visible = True Keuzelijst_met_invoervak2.ControlSource = "query3" End If End Sub[/code:1:0416cb24e9] :roll:
Link naar reactie
[quote="SabineBos"][code]Private Sub Keuzelijst_met_invoervak0_Change() If Keuzelijst_met_invoervak0.Value = "bla" Then Keuzelijst_met_invoervak2.Visible = True Keuzelijst_met_invoervak2.ControlSource = "query2" Else Keuzelijst_met_invoervak2.Visible = True Keuzelijst_met_invoervak2.ControlSource = "query3" End If End Sub[/code][/quote] Ik heb deze code geprobeerd en op de plaats van bla een waarde uit het 1e lijstje ingevuld en op de query2 en query3 plaatsen heb ik 2 verschillende queries ingetikt, maar nu krijg ik wel een 2e keuzelijstje als ik een waarde uit lijstje 1 kies, maar ik krijg geen waardes in het 2e lijstje (op plaats bla heb ik Bouwkundig ingevuld, query 2 = Select Bouwkundig From niv0; ,query 3 = Select Besturing from niv0;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...