Ga naar inhoud

Visual Basic Access


anoniem

Aanbevolen berichten

Is er iemand die weet hoe je in access een formulier moet maken waarmee je een nieuwe tabel kan maken, en dat de naam van de tabel opgegeven kan worden in het formulier. Ook zou ik willen weten hoe je een formulier kunt maken waarmee je een willekeurige tabel(eentje die je zelf kunt kiezen, niet een standaard) kunt vullen met gegevens?
Link naar reactie
Het komt mij een beetje vreemd over om telkens een nieuwe tabel aan te maken. De standaard werkwijze in access is: 1.: Maak eerst een nieuwe tabel aan 2.: Definieer de veldnamen en eigenschappen in die tabel 3.: Maak (eventueel met behulp van de wizzard nieuw formulier) een fornulier aan op basis van die tabel. met het formulier kun je dan de records in de tabel aanmaken of wijzigen. Kijk om te beginnen eens in de help files van access. (alle begin is moeilijk) Wim
Link naar reactie
[code:1:97394c0c78]Private Sub Knop_Click() On Error GoTo foutje Dim naam As String Dim dbs As Database, rst As Recordset Set dbs = CurrentDb DoCmd.RunSQL "CREATE TABLE " & Me![Serienummer] & " (Serienummer TEXT, Datum DATE, Plaats TEXT);" Set rst = dbs.OpenRecordset(Me![Serienummer], dbOpenDynaset) rst.AddNew rst![Serienummer] = Me![Serienummer] rst![Datum] = Me![Datum] rst![Plaats] = Me![Plaats] rst.Update rst.Close Set dbs = Nothing MsgBox "Tabel aangemaakt" Exit Sub foutje: If Err.Number = 3010 Then MsgBox "Tabel bestaat al", vbOKOnly, "Foutje" Else MsgBox "Error: " & Err.Number & " " & Err.Description End If Set dbs = Nothing End Sub [/code:1:97394c0c78] Plaats de code in het formulier en koppel een knop aan de code eventueel de veldnamen aanpassen. Waarom niet een record selecteren en dan exporteren? naar wat voor een bestandtype wil je exporteren? succes, Wim
Link naar reactie
[quote:d7394cc6da="ler"]Ik weet het niet zeker, maar zou het kunnen dat Dim dbs As Database, rst As Recordset niet herkend wordt in visual basic access??[/quote:d7394cc6da] Om te beginnen zou je aan kunnen geven wat voor type database en recordset het is. Maak daar een goede gewoonte van, kan je in de toekomst een hoop ellende schelen. Dus: [code:1:d7394cc6da] ' Afhankelijk van wat je wilt gebruiken, DAO of ADO ' DAO dim dbs as DAO.Database dim rst as DAO.Recordset ' ADO dim dbs as ADODB.Database dim rst as ADODB.Recordset [/code:1:d7394cc6da]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...