Ga naar inhoud

[Delphi] bestand vanaf cdrom laden


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:720db1f3de="hugovis"]ik wil een exe bestand maken met delphi. ik wil dat op een cd zetten samen met een ander bestand. het programma moet het oproepen. het probleem is dat mijn cd-drive op q: zit dat dat is vast niet zo bij iedereen. [/quote:720db1f3de] Je hebt gelijk! 8) [quote:720db1f3de] hoe kan ik naar universeel "een cdromspeler" verwijzen? iets zoals: %cdromspeler%\bestand.html [/quote:720db1f3de] Nee, ik herformuleer je vraag ff voor je: "Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn Delphi applicatie altijd dat bestand kan openen ongeacht locatie van mijn applicatie en bestand.html?" Aangenomen dat je applicatie en bestand.html in dezelfde directory staan, kun je het volgende doen: [code:1:720db1f3de] uses SysUtils, ... ... var MijnBestand: string; begin MijnBestand := ExtractFilePath(ParamStr(0)) + 'bestand.html'; end; [/code:1:720db1f3de]
Link naar reactie
Bedankt voor de tips. Ik had op een andere site ook nog gevonden dat het op de volgende manier kan: [code:1:3b217df189] procedure TVakantie.DagboekClick(Sender: TObject); procedure OpenObject( sObjectPath : string ); begin ShellExecute( 0, Nil, PChar( sObjectPath ), Nil, Nil, SW_NORMAL ); end; begin OpenObject('bestand.html'); end; [/code:1:3b217df189] Het werkt nu ook als je het bestand vanuit een cd-rom wil laden.
Link naar reactie
[quote:d4e6e91278="hugovis"]Bedankt voor de tips. Ik had op een andere site ook nog gevonden dat het op de volgende manier kan: [code:1:d4e6e91278] procedure TVakantie.DagboekClick(Sender: TObject); procedure OpenObject( sObjectPath : string ); begin ShellExecute( 0, Nil, PChar( sObjectPath ), Nil, Nil, SW_NORMAL ); end; begin OpenObject('bestand.html'); end; [/code:1:d4e6e91278] Het werkt nu ook als je het bestand vanuit een cd-rom wil laden.[/quote:d4e6e91278] Dit kan fout gaan. Je moet altijd het volledig pad opgeven. Dus dan zou je gecombineerd met eerdere code het volgende kunnen doen: [code:1:d4e6e91278] uses SysUtils, ... ... Private Declarations ExePath: String; procedure OpenObject(sObjectPath: String); begin ShellExecute(0, Nil, PChar(sObjectPath), Nil, Nil, SW_NORMAL ); end; procedure TForm1.OnCreate ExePath := ExtractFilePath(Application.ExeName); end; procedure TVakantieDagBoekClick(Sender: TObject); begin OpenObject(ExePath + 'bestand.html'); end; [/code:1:d4e6e91278]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...