Ga naar inhoud

QB - Omgevingsvariabelen


anoniem

Aanbevolen berichten

In een project in QB (7.1, ook bekend als QBX) wil ik omgevingsvariabelen (in dos) instellen. Als ik bv gewoon uitvoer 'shell "set ABC=test"' dan stelt de computer het wel in, maar in een 2e command-shell (conclusie: 'shell' is de QB versie van 'command /C'). Weet iemand hoe ik de omgevingsvariableen kan instellen? thnx in advc {= ValHallA SW =}, Webspider Corp.
Link naar reactie
[quote:d912190e07="webspider"]In een project in QB (7.1, ook bekend als QBX) wil ik omgevingsvariabelen (in dos) instellen. Als ik bv gewoon uitvoer 'shell "set ABC=test"' dan stelt de computer het wel in, maar in een 2e command-shell [/quote:d912190e07] Dat kan kloppen. Zodra je shell aanroept, wordt er een andere applicatie opgestart. Deze krijgt een kopie van alle environment variabelen van de huidige applicatie. Als je van deze kopie iets wijzigt gaan deze verloren zodra je de shell applicatie afsluit. Hetzelfde principe geldt ook onder Windows. [quote:d912190e07="webspider"]Weet iemand hoe ik de omgevingsvariabelen kan instellen?[/quote:d912190e07] Wellicht heb je hier wat aan (unchecked): http://garbo.uwasa.fi/pc/envutil.html stow.zip
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...