Ga naar inhoud

exel


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een exel sheet die geschikt voor het optellen van de zelfde diensten( in een rooster). Kolom b tm h is maandag tm zondag. In deze kolommen kan je diverse opkomsttijden invullen. Onder op de sheet staan de diverse opkomsttijden en als je niets hebt gevuld staan hier nullen. De formule voor kolom b om alle 0600 diensten te tellen is: =COUNTIF(B4:B33;2300) Werkt perfekt Nu wil ik de 2300 dienst aanpassen naar 0630. Ik selecteer her vakje waar alle 2300 worden opgeteld en zie bovenaan de formule en pas 2300 aan naar 0630. Doe ik enter dan zie ik vakje geen nul maar een gedeelte van de formule. Wat doe ik fout? Vul ik bv in B4 0630 dan verschijnt er ook geen 1. Wie helpt???????? Bedankt alvast
Link naar reactie
Bij mij werkt het veranderen perfect. Weet je wel zeker dat je de formule goed hebt ingetypt. Hier in de post staat "COUNTIF(..........)". Moet dat om te beginnen niet "COUNT.IF(.....)" zijn? Als na het veranderen het deel van de formule in het vakje komt te staan: wat staat er dan precies? [quote:a0374cb484]Onder op de sheet staan de diverse opkomsttijden en als je niets hebt gevuld staan hier nullen. [/quote:a0374cb484]Hoe verwijs je naar deze waarden in je range B4:B33. En wat zijn de celeigenschappen van de cellen waarin deze gegevens onderaan je sheet staan?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...